Σελίδες

Παρασκευή 27 Ιουλίου 2018

Η σημασία του εθελοντισμού



 Με αφορμή τα όσα διαδραματίζονται στην χώρα μας αυτές τις ημέρες, θέλησα να τονίσω και γω με την σειρά μου την βαρύτητα του εθελοντισμού. Όλοι λίγο πολύ έχουμε μια γενική εικόνα για το τι μπορεί να είναι, αλλά σίγουρα δεν γνωρίζουμε καλά τι ‘θαύματα’ μπορεί να κανει.

Τι είναι όμως ο εθελοντισμός ;;;

 «Εθελοντισμός είναι η πρόθυμη δέσμευση ενός ατόμου να εργαστεί χωρίς αμοιβή για ένα καθορισμένο ή αόριστο χρονικό διάστημα για το γενικό καλό της κοινωνίας».
(Ελληνική Ομοσπονδία Μη Κυβερνητικών Οργανισμών. Πηγή: Εγχειρίδιο «Διδάσκοντας τον Εθελοντισμό», Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, 2012, σελ. 18)  
«Εθελοντισμός είναι η με υψηλό αίσθημα ευθύνη και με ανιδιοτελή χαρακτήρα προσφορά έργου ή υπηρεσίας που αναλαμβάνει το άτομο μεμονωμένα ή σε ομάδα, με ελεύθερη βούληση, χωρίς την προσδοκία ή απαίτηση υλικού ή άλλου είδους ανταλλάγματος, με σκοπό τη βοήθεια προς τον συνάνθρωπο και την κοινωνία ευρύτερα».
(Ορισμός που διαδόθηκε μέσα από spot της Γ.Γ. Νέας Γενιάς για το «Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού» (2011)).

Ποιος ονομάζεται εθελοντής ;;;

Εθελοντής, ονομάζεται το άτομο το οποίο έχει την διάθεση και μπορεί να προσφέρει χωρίς να ζητά ή να περιμένει αντάλλαγμα. Οι προθέσεις του δηλαδή είναι ανιδιοτελείς. Ένας εθελοντής προσφέρει και αυτό που εισπράττει είναι απέραντη γαλήνη και ηθική ικανοποίηση.. Νιώθει ‘γεμάτος’ από τις πράξεις του.
Οφείλουμε λοιπόν να κατανοήσουμε βαθιά την έννοια και την ουσία του εθελοντισμού καθως τις συνέπειες του. Δεν είναι όλα στην ζωή μας ‘δούναι και λαβείν’.  Με την συνεισφορά μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο. Έτσι δείχνουμε πως είμαστε άνθρωποι, όχι όλα να έχουν κάποιο αντίτιμο.
   Όλοι έχουμε βρεθεί σε δύσκολη θέση και έχουμε χρειαστεί βοήθεια. Ας μην περιμένουμε πότε θα μας χρειαστεί κάποιος για να βοηθήσουμε. Ας θέσουμε γερά θεμέλια στα παιδιά μας δείχνοντας το ‘σωστό’ δρόμο, της βοήθειας και της αλληλεγγύης.

Επιμέλεια:Λάλου Σπυριδούλα Μαρία 
Εκπαιδευτικός
Follow & Like : Teacher's Blog

Πέμπτη 26 Ιουλίου 2018

Γιατί να ασχοληθεί ένα παιδί με την μουσική; Πότε μπορεί να ξεκινήσει μαθήματα;

Γιατί να ασχοληθεί ένα παιδί με την μουσική;
 Πότε μπορεί να ξεκινήσει μαθήματα;


Η μουσική είναι τέχνη, συναίσθημα και τρόπος έκφρασης. Μα πάνω από όλα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας! Όλα γύρω μας είναι μουσική.. Από το κελάηδισμα των πουλιών, μέχρι τον ήχο των φύλλων των δέντρων!
Υπάρχει ωραιότερος τρόπος από την μουσική, για να κάνουμε ομορφότερη την ζωή των παιδιών μας;
Όταν ένα παιδί γεννιέται, κλαίει.. Αυτό το κλάμα είναι μουσική, ο πρώτος ήχος της ζωής του!
Στην συνέχεια, όλα γύρω του είναι μουσική! Από το νανούρισμα της μαμάς, μέχρι την κουδουνίστρα του μωρού. Όλη η καθημερινότητά του περιστρέφεται γύρω από την μουσική και αυτό το συναρπάζει, το χαλαρώνει, του δίνει χαρά και ενθουσιασμό.

Όλα τα παιδάκια τρελαίνονται να ακούν και να χορεύουν παιδικά τραγουδάκια!

Αυτό, γεμίζει την ψυχή τους χρώμα, ρυθμό και μελωδία..
«Η μουσική είναι η πιο δυνατή μορφή μαγείας!» (Marylin Manson 1964, Αμερικάνος μουσικός)

Γιατί να ασχοληθεί ένα παιδί με την μουσική;

Μέσα από μουσικές ομάδες που γίνεται μέλος, το παιδί κοινωνικοποιείται, διότι αποκτά φίλους και μαθαίνει να μοιράζεται και να λειτουργεί σαν ομάδα.Μαθαίνει την πειθαρχία, επειδή στην τάξη που συμμετέχει οφείλει να ακολουθεί κανόνες.
Τα παιδιά που ασχολούνται με την μουσική, σύμφωνα με έρευνες, έχουν καλύτερες επιδόσεις στο μάθημα των μαθηματικών!

Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία, να ασχοληθεί το παιδί εντατικά με την μουσική ;
Κατάλληλη ηλικία δεν υπάρχει, το κάθε παιδί είναι διαφορετικό και μοναδικό! Δεν έχουν όλα τα παιδάκια την ίδια ανάπτυξη.  Με βάση τις μελέτες που έχουν γίνει, η καλύτερη ηλικία είναι από τα 8 χρόνια και έπειτα…

Πως θα επιλέξουμε το κατάλληλο μουσικό όργανο για το παιδί ;
Η επιλογή θα γίνει με την δοκιμή. Δοκιμάστε και πειραματιστείτε με τα μουσικά όργανα και αυτό που θα αγαπήσει το παιδί σας, θα το καταλάβετε αμέσως! Το παιδί σας θα έχει ενθουσιασμό για να πάει στο μάθημα της μουσικής και θα εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου!

«Αν η μουσική είναι η τροφή της αγάπης… παίξε κι άλλο» (Γουίλιαμ Σαίξπηρ , 1564-1616, Άγγλος δραματουργός )



Σύνταξη: Χαρά Παναγιωτακοπούλου
Αναδημοσίευση: https://www.nancysblog.gr

Τρίτη 24 Ιουλίου 2018

Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες


 

 Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αναφέρονται  σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών,οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικής ικανότητας.
 Όταν υπάρχει ένας ή και περισσότεροι μαθητές με οποιαδήποτε μορφή Μαθησιακής Δυσκολίας στη σχολική τάξη, ο εκπαιδευτικός καλείται να αλλάξει  τόσο το περιεχόμενο και τη δομή της διδασκαλίας όσο και του σχολικού περιβάλλοντος.

Παρακάτω αναφέρονται κάποιες ενδεικτικές στρατηγικές αντιμετώπισης των Μαθησιακών Δυσκολιών:

  • Ευκαιρίες συμμετοχής σε όλες τις δραστηριότητες μέσα στην τάξη.
  • Περισσότερο χρόνο για τις εργασίες π.χ. αντιγραφή άσκησης από τον πίνακα.
  • Παροχή εξατομικευμένης διδασκαλίας
  • Δημιουργία σχεδιαγράμματος του μαθήματος και ανάρτηση πινακίδων με τους στόχους σε εμφανές σημείο.
  • Αυτοδιόρθωση, δηλαδή μετά από κάθε εργασία δίνεται η δυνατότητα στο μαθητή να εντοπίσει και να διορθώσει τα λάθη του (γραμματικά, ορθογραφικά ή συντακτικά) .
  • Αποφυγή χρήσης κόκκινου στυλό κατά τη διόρθωση ενός γραπτού από τον εκπαιδευτικό και την απλή υπογραφή στο τέλος (αυτό ισχύει και για όλους τους μαθητές).
  • Ανάλυση των εργασιών σε μικρότερα βήματα και σε πιο απλή μορφή.
  • Ελάττωση των εργασιών και της ύλης (εξατομικευμένο υλικό) .
  • Απόδοση κειμένων σε περίληψη ή σε πιο σύντομη μορφή.
  • Υπογράμμιση σημαντικών σημείων του κειμένου.
  • Επικεφαλίδες και λέξεις κλειδιά σε κάθε παράγραφο.

Η χρήση των παραπάνω τεχνικών αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών εξαρτάται από  το μαθησιακό προφίλ του κάθε μαθητή, δεν αποτελεί τον χρυσό κανόνα.. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως κάθε μαθητής είναι ξεχωριστός και χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση.

Επιμέλεια: Καλαματιανού Αμαλία
Εκπαιδευτικός