Σελίδες

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019

Πώς χειριζόμαστε ένα παιδί που ουρλιάζει;


  Όλο και πιο συχνά ακούμε μανούλες να «παραπονιούνται», για τα παιδάκια τους που έχουν έντομα ξεσπάσματα θυμού, που δεν ξέρουν πώς να διαχειριστούν τα συναισθήματα τους και φωνάζουν.
  Σε αυτό το άρθρο, θα αναφέρουμε κάποιες συμβουλές για τις ενέργειες που μπορούμε να κάνουμε και άλλες που καλό θα ήταν να αποφευχθούν όταν το παιδί μας ξεσπά με ουρλιαχτά. Έτσι λοιπόν:

ˉ         Μένουμε ψύχραιμοι και δεν επηρεαζόμαστε από την ψυχολογική κατάσταση του παιδιού.
ˉ         Κατεβαίνουμε στο ύψος του και το κοιτάμε με ηρεμία και όχι θυμό στα μάτια.
ˉ         Το αγκαλιάζουμε αν και εκείνο το επιθυμεί και εφόσον γνωρίζουμε ότι θα το ηρεμήσει.
ˉ         Συζητάμε μαζί του, αν έχει ηρεμήσει και είναι έτοιμο να δει- καταλάβει τι έχει γίνει.

Σε καμία περίπτωση:

ˉ         Μην ενδίδετε στις απαιτήσεις του, διότι αυτός είναι και ο σκοπός τις περισσότερες φορά που ξεσπά έτσι.
ˉ         Μην το βάζετε τιμωρία. Η τιμωρία δεν είναι η λύση για όλα, ούτε εφαρμόζεται σε όλες τις περιπτώσεις και όλα τα παιδιά.
ˉ         Μην διαπραγματεύεστε την απόφαση σας. Με τον τρόπο αυτό δίνετε την εντύπωση ότι ούτε εσείς είστε σίγουροι γι’ αυτό που λέτε.
ˉ         Όσο δύσκολο κι αν σας είναι μην δείχνετε την οργή σας. Τα παιδιά πολλές φορές μιμούνται και κάνουν ότι και εσείς.

   Η οργή είναι ένα δύσκολα διαχειρίσιμο συναίσθημα, πόσο μάλιστα για τους μικρούς μας φίλους που τα ζουν όλα στον υπέρτατο βαθμό. Προσπαθήστε να  είστε ήρεμοι, να περιμένετε να περάσει προτού πράξετε, δώστε χρόνο και στους δυο σας, βοηθήστε το με μια άλλη δυνατότητα ξεσπάσματος*. Αν δείτε ότι δεν τα καταφέρνετε και η κατάσταση αυτή συνεχίζετε η συμβουλή μου είναι να επισκεφτείτε έναν ειδικό, δεν είναι ούτε ντροπή ούτε αγαπάτε λιγότερο το παιδί σας, ίσα ίσα που ενδιαφέρεστε πραγματικά γι’ αυτό.

Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα –Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like : Teacher's Blog

*βλέπε σχετικό άρθρο για την διαχείριση του θυμού:Πώς διαχειριζόμαστε τον θυμό;

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2019

Μαρία Μοντεσσόρι: ένα όνομα πολλές εκπαιδευτικές αξίες


  
 Η Μαρία Μοντεσσόρι, γεννήθηκε στις 31 Αυγούστου 1870 στο Κιαραβάλε της Ανκόνα. Σπούδασε ιατρική αλλά και παιδαγωγικά. Η δράση της στην εκπαίδευση τάραξε τα νερά και η μέθοδος διδασκαλίας της πήρε σαφώς το όνομα της: «Μοντεσσοριανό Σύστημα». Η Μοντεσσόρι έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα εποπτικά μέσα ως μέσω εκπαίδευσης, διότι θεωρούσε πως η διδασκαλία γίνεται κατανοητή με τις αισθήσεις. Η μέθοδός της στηρίζεται στην παρακίνηση και την ενθάρρυνση για μάθηση που έχουν τα παιδιά έμφυτη.

   Στο άρθρο αυτό θα αναφέρουμε τον «δεκάλογο της Μαρίας Μοντεσσόρι», όπου όλοι οι γονείς πρέπει να ξέρουν:
ˉ         Μην αγγίζετε ένα παιδί, αν δεν το επιθυμεί και εκείνο.
ˉ         Ποτέ μη μιλάτε με άσχημο τρόπο σε ένα παιδί κατά την παρουσία του ή ακόμα και την απουσία του.
ˉ         Επικεντρωθείτε στο να βοηθήσετε το παιδί να αναπτύξει τα θετικά του στοιχεία.
ˉ         Δείξτε του το μέρος που υπάρχουν τα μέσα για να βοηθήσουν την ανάπτυξη του.
ˉ         Να είστε πάντα έτοιμοι να ανταποκριθείτε στο κάλεσμα ενός παιδιού που έχει την ανάγκη σας, να ακούτε πάντα και να απαντάτε στο παιδί που απευθύνεται σε εσάς.
ˉ         Σεβαστείτε το παιδί που κάνει ένα λάθος και μπορεί αργότερα να το διορθώσει από μόνο του.
ˉ         Σεβαστείτε το παιδί όταν ξεκουράζεται ή όταν συλλογίζεται. Μην το κατευθύνετε σε άλλες μορφές δραστηριοτήτων.
ˉ         Βοηθήστε το παιδί που αναζητεί κάποια δραστηριότητα και δεν μπορεί να βρει τι ακριβώς θέλει να κάνει.
ˉ         Αν το παιδί αρνήθηκε να ακούσει αυτά που είχατε να του πείτε, να τα επαναλαμβάνετε.
ˉ         Πάντα να αντιμετωπίζεται το παιδί χρησιμοποιώντας τους καλύτερους τρόπους σας και να του προσφέρετε τον καλύτερο εαυτό σας.
Συμβουλεύω λοιπόν, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να έχουν πάντα γνώμονα στο μυαλό τους αυτά τα δέκα πράγματα. Μην ξεχνάτε πώς πάντα πρέπει να στέκεστε βοηθοί και συμπαραστάτες στα παιδιά. Ο ρόλος σας είναι να ενθαρρύνετε συνεχώς τα παιδιά, να το βοηθάτε αν έχει ανάγκη αλλά ταυτόχρονα να το αφήνετε να στηρίζεται στις δικές του δυνάμεις, ανάλογα με τις δυνατότητες και την ηλικία του.

Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία

Εκπαιδευτικός

Follow & Like:Teacher's Blog

Πηγές