Σελίδες

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019

Το έθιμο του «Μάρτη»



   Ο Μάρτης είναι ένα πολύ παλιό έθιμο, με βαλκανική διασπορά. Οι ρίζες του πιστεύεται ότι προέρχονται από την Αρχαία Ελλάδα και συγκεκριμένα από τα Ελευσίνια Μυστήρια, όπου οι μύστες έδεναν μια κλωστή, την Κρόκη, στο δεξί τους χέρι.

    Σήμερα, ο Μάρτης έχει χρώμα κόκκινο και λευκό. Το φτιάχνουμε την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου και το φοράμε την πρώτη ημέρα του Μάρτη, με σκοπό να μας προστατεύει από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, που είναι ιδιαίτερα ζεστός «να μην μας κάψει».
   Το περιβόητο αυτό βραχιολάκι το βγάζουμε στο τέλος του μήνα, ή το αφήνουμε πάνω στα δέντρα για να το πάρουν τα χελιδόνια, έτσι τα βοηθάμε να φτιάξουν τις φωλιές τους. Ή τέλος το καίμε με το φως της Ανάστασης του Πάσχα.

   Όλες αυτές οι πληροφορίες μπορούν να δοθούν στους μικρούς μαθητές:

·         μέσω κάποιου σχετικού βίντεο και έπειτα να συζητήσουν όσα είδαν με αυτά που ήδη γνωρίζουν
·         αφήστε την συζήτηση ελεύθερη γύρω από το θέμα (κάντε ερωτήσεις σχετικές για να τους επαναφέρεται στο θέμα)
·         φτιάξτε όλοι μαζί το βραχιολάκι του Μάρτη, μπορείτε να έχετε φέρει εσείς τα υλικά και τα παιδιά να είναι οι βοηθοί σας
·         διαβάστε Λογοτεχνικά κείμενα και συζητήστε παρέα
·         φτιάξτε κατασκευές σχετικές με τον Μάρτη (χελιδόνια, λουλούδια κ.α)
·         ενεργοποιείστε την φαντασία τους με εικόνες, τραγούδια και χαρείτε το μαζί τους

Αδράξτε κάθε στιγμή με τους μικρούς σας φίλους, μαθητές, παιδιά και ζήστε σαν να είναι κάθε μέρα γιορτή. Αυτό το τόσο μικρό αλλά παραδοσιακό  έθιμο, σας δίνει την ευκαιρία να ασχοληθείτε με την μουσική, την λογοτεχνία, την ζωγραφική και γενικότερα να σφίξετε τις σχέσεις μεταξύ σας.


Προτάσεις:

Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα - Μαρία
Εκπαιδευτικός 
Follow & Like : Teacher's Blog


Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2019

Study tips / Vocabulary


Το άρθρο που ακολουθεί, είναι της κυρίας Γεωργίας Κανέλλου, όπου είναι εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας και μας δίνει τις δικές της συμβουλές μέσα από το προσωπικό της ιστολόγιο, για την αποδοτικότερη και πιο εύκολη μελέτη των αγγλικών σε μαθητές του Δημοτικού.
Μια όμορφη συνεργασία μόλις ξεκίνησε…

Όλοι λοιπόν, έχουμε κάποια στιγμή κουραστεί καθώς προσπαθούμε να μάθουμε το καινούριο λεξιλόγιο στα αγγλικά, διότι δεν είναι η μητρική μας γλώσσα και μας δυσκολεύει περισσότερο.
Σας έχω νέα: Υπάρχει τρόπος να γίνει το διάβασμά μας  πιο
αποδοτικό.
Ακολουθούν κάποιες ιδέες:

·         Χρησιμοποιήστε τις νέες λέξεις σε συζητήσεις (μη φανταστείτε περίπλοκες κουβέντες, φτάνει να αισθάνεστε πως κάτι καινούριο προστίθεται καθημερινά)
·         Παίξτε παιχνίδια (υπάρχουν πολλά στο διαδίκτυο, απλά ψάξτε )
·         Προσπαθήστε να μαθαίνετε οικογένειες λέξεων ή οργανώστε το λεξιλόγιο ανά θεματική ενότητα
·         Διαβάστε, διαβάστε και πάλι διαβάστε . Δεν εννοώ μόνο μεγαλόπνοη λογοτεχνία, αρκεί να αρχίσετε με το να διαβάζετε τις ετικέτες ή τα συστατικά ενός προϊόντος στο σούπερ μάρκετ. Θα εκπλαγείτε με το αποτέλεσμα.
·         Τέλος, δείτε τα παιδικά που σας αρέσουν στα αγγλικά.

Επιμέλεια: Κανέλλου Γεωργια,
Εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας

Επιμέλεια αναδημοσίευσης: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία 

 Αναδημοσίευση άρθρου από : Learning and Playing

Follow & Like: Teacher's Blog