Σελίδες

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

Διαφοροποιημένη διδασκαλία


    Η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελεί την διδακτική προσέγγιση κατά την οποία ο εκπαιδευτικός αφού λάβει υπόψη του τη μαθησιακή ετοιμότητα, τα ενδιαφέροντα και το μαθησιακό προφίλ των μαθητών του σχεδιάζει μια διδασκαλία. Επιλέγει διδακτικές μεθόδους και δραστηριότητες, οι οποίες ανταποκρίνονται στις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών.
  Ακόμη, περιλαμβάνει τις προσπάθειες του εκπαιδευτικού να δημιουργήσει διαφορετικούς δρόμους μέσα από τους οποίους οι μαθητές θα κατακτήσουν τις νέες γνώσεις.
   Η διαφοροποιημένη διδασκαλία προσφέρει πολλαπλές προσεγγίσεις στο περιεχόμενο(τι μαθαίνει ο μαθητής), στη διαδικασία (πώς το μαθαίνει) και στο προϊόν (πώς δείχνει ότι το έχει μάθει). Είναι ένας συνδυασμός ομαδοσυνεργατικής και εξατομικευμένης διδασκαλίας.

Η διαφοροποίηση εφαρμόζεται σε τέσσερις τομείς:

·         Περιεχόμενο – τι χρειάζεται να μάθει ο μαθητής

·         Διαδικασία – δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχει ο μαθητής για να κατανοήσει ή να κατακτήσει την πληροφορία

·         Προϊόντα μάθησης – εργασίες διαβαθμισμένης δυσκολίας που απαιτούν από το μαθητή να επαναλάβει, να εφαρμόσει και να επεκτείνει αυτό που έχει μάθει σε μια ενότητα

·         Μαθησιακό περιβάλλον ο τρόπος με τον οποίο δουλεύει η τάξη









Επιμέλεια:Καλαματιανού Αμαλία
Εκπαιδευτικός
 Πηγές:
Κουτσελίνη, Μ. (2011). Διαφοροποίηση διδασκαλία;/μάθησης σε τάξεις μικτής ικανότητας και η αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας.

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2019

Είναι άραγε σημαντικό να διαβάζουμε εξωσχολικά βιβλία μαζί με τα παιδιά μας;


     Θυμάμαι κατά την διάρκεια των παιδικών μου χρόνων, πάντα στην γιορτή μου, στα γενέθλια μου, τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά και γενικά όποτε μου αγόραζαν δώρο οι γονείς μου, συνοδεύονταν και από ένα εξωσχολικό βιβλίο. Στην αρχή γκρίνιαζα, δεν μου άρεσε ούτε η ιδέα να καθίσω μόνη μου να διαβάσω βιβλίο πέρα από τα σχολικά μου μαθήματα. Αυτό όμως σιγά σιγά άλλαξε, έβλεπα την μητέρα μου να διαβάζει βιβλία στον ελεύθερο της χρόνο και να με ενθαρρύνει να το κάνω και εγώ.

   Στο άρθρο μου αυτό θα αναφερθώ λοιπόν στα θετικά στοιχεία που αναπτύσσονται με ένα εικοσάλεπτο διάβασμα μαζί με τα παιδιά σας καθημερινά.


·         Δημιουργήστε αναγνωστικές δυνατότητες μέσω της καθημερινής ανάγνωσης, αλλά μαζί.

·         Διαλέξτε μαζί το βιβλίο που θα διαβάσετε. Να είναι στις προτιμήσεις και την ηλικία του παιδιού. 

·         Συζητήστε για τα γεγονότα που εκτυλίσσονται και για τις εικόνες που τους δημιουργούνται.

·         Μην αφήνετε τις σελίδες να περνούν έτσι, κάντε ερωτήσεις κατανόησης .

·    Ακόμη και αν το βιβλίο που έχει επιλέξει το παιδί σας το έχετε διαβάσει ξανά, δεν υπάρχει πρόβλημα, μπορείτε να το δείτε πάλι. Έτσι το παιδί κατακτά το λεξιλόγιο του βιβλίου καλύτερα.

·    Μια ωραία ιδέα είναι να διαβάζει το παιδί σας πρόταση πρόταση και εσείς να επαναλαμβάνετε. Βοηθάτε το παιδί σας στην κατανόηση.

·       Τέλος, μπορείτε να κάνετε αναπαράσταση ότι διαβάζετε, την λεγόμενη δραματοποίηση. 

   Κατανοώ πώς ίσως σας φαίνεται κάπως κουραστικό όλο αυτό ως διαδικασία σε καθημερινή βάση, αλλά σκεφτείτε πως είναι είκοσι λεπτά ποιοτικού χρόνου μαζί με τα παιδιά σας. Γιατί να δείτε τηλεόραση;; Καθίστε αγκαλίτσα στον καναπέ σας και απολαύστε ένα υπέροχο βιβλίο. Έτσι και περνάτε χρόνο μαζί αλλά τα βοηθάτε να αγαπήσουν το διάβασμα και να γίνει η αγαπημένη τους συνήθεια.


Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like: Teacher's Blog