Σελίδες

Πέμπτη 22 Απριλίου 2021

Εσύ τηρείς τις υποσχέσεις σου ;

Ψάχνοντας στο λεξικό την λέξη υπόσχεση θα δεις να γράφει: Υπόσχεση: διαβεβαίωση για κάτι, τάξιμο, Υπόσχομαι: δίνω υπόσχεση, διαβεβαιώνω ότι θα κάνω κάτι. Εσύ πόσες φορές τη μέρα χρησιμοποιήσεις αυτή την λέξη για να πεις κάτι στο παιδί σου;

Είναι απόλυτα σίγουρο πως πάντα έχουμε καλή πρόθεση και διάθεση να κάνουμε όσα υποσχόμαστε στο παιδί μας, αλλά λόγω έλλειψης χρόνου και κούρασης δεν τα καταφέρνουμε. «Μόλις τελειώσω με τη δουλειά θα πάμε βόλτα, στο υπόσχομαι. Όταν γυρίσω θα παίξουμε, στο υπόσχομαι.»

Πρέπει όμως να θυμόμαστε πάντα κάτι, όταν δίνουμε την υπόσχεση μας και δεν την τηρούμε τα παιδιά μας σιγά σιγά δεν μας εμπιστεύονται. Νιώθουν πως κάθε φορά που θα πείτε κάτι αντίστοιχο θα είναι ψέμα.

Σκεφτείτε, ακόμη και εμείς ως ενήλικες όταν κάποιος αθετήσει την υπόσχεσή του, παρότι μπορεί να γνωρίζουμε και να καταλαβαίνουμε τους λόγους που το έκανε, αισθανόμαστε απογοήτευση. Αν αυτό συμβεί παραπάνω από μία φορά, τότε σίγουρα σταματάμε να πιστεύουμε τα λόγια αυτού του προσώπου.

Άρα τώρα είμαστε νομίζω σε θέση να καταλάβουμε πως μπορεί να νιώθει ένα παιδί όταν δεν τηρούμε όσα λέμε.

Η συμβουλή μου λοιπόν είναι να μην υπόσχεστε πράγματα που ξέρετε ήδη ότι δεν μπορείτε να τα πραγματοποιήσετε. Αν κάποια στιγμή όμως συμβεί αυτό, γιατί άνθρωποι είμαστε και είναι απόλυτα σεβαστό να προκύψουν και απρόοπτα, μπορείτε να:

1.     Ζητήσετε ειλικρινή συγγνώμη.

Πάρετε αγκαλιά το παιδί σας και εξηγήστε του τι συνέβη, το λόγο που δεν καταφέρατε να πετύχετε όσα είχατε υποσχεθεί.

2.     Αναγνωρίστε το συναίσθημα του παιδιού.

 

«Καταλαβαίνω πώς νιώθεις……», καθρεφτίστε δηλαδή στο παιδί όσα νιώθει.

 

3.     Πείτε του ειλικρινά πως λυπάστε κι εσείς που δεν καταφέρατε να κάνετε όσα συμφωνήσατε.

 

4.     Εξηγήστε στο παιδί γιατί δεν μπορείτε.

 

Με τον τρόπο αυτό διδάσκουμε στα παιδιά μας να κρατούν τις υποσχέσεις τους, τον λόγο τους, να είναι σε θέση να εξηγούν αν κάποια στιγμή δεν μπόρεσαν να τον κρατήσουν. Να γίνουν δηλαδή χαρακτήρες σταθεροί και ακέραιοι.

Και να θυμάστε ο σεβασμός, κερδίζεται δεν απαιτείται… ακόμη και από τα παιδιά σας.


Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία

Εκπαιδευτικός

Follow & LikeTeacher's Blog


Δευτέρα 19 Απριλίου 2021

Πλευρίωση στο παιδί & τι σημαίνει η διαταραχή της

Πλευρίωση ή πλευρική επικράτηση είναι η κυριαρχία της μιας πλευράς του σώματος, η οποία ονομάζεται ενεργητική και με αυτήν πραγματοποιούνται οι εκτελέσεις των λεπτών και των αδρών κινήσεων, όπως είναι το γράψιμο, το κόψιμο, η σίτηση, το πέταγμα μπάλας κ.α. Αν το κυρίαρχο χέρι είναι το δεξί, τότε το άτομο αποκαλείται δεξιόχειρας. Αν το κυρίαρχο χέρι είναι το αριστερό, τότε αποκαλείται αριστερόχειρας.

Πριν από χρόνια, αν κάποιο παιδί έγραφε με το αριστερό του χέρι, ο γονιός ή ο εκπαιδευτικός του παρέμβαινε και το πίεζε να γράφει με το δεξί. Αυτό είναι λάθος να γίνεται, καθώς η πλευρίωση είναι προκαθορισμένη από το γενετικό υλικό του παιδιού.

Η ουσιαστική προτίμηση της αρχίζει να εμφανίζεται περίπου στην ηλικία μεταξύ των 3-4 ετών. Σχετίζεται με το ποιο από τα δυο ημισφαίρια του εγκεφάλου θα αποκτήσει λειτουργική υπεροχή. Αν το ισχυρότερο είναι το αριστερό, τότε η πλευρίωση του παιδιού θα είναι η δεξιά. Αν επικρατήσει το δεξί, τότε το παιδί θα είναι αριστερόχειρας.

Καθυστέρηση στην πλευρίωση ή διαταραχή στην προτίμηση της

Καθυστέρηση στην πλευρίωση ή διαταραχή στην προτίμηση της, μπορεί να την συναντήσουμε σε αναπτυξιακές παθήσεις όπως είναι η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (Δ.Α.Φ.), στη νοητική υστέρηση, στις μαθησιακές δυσκολίες, στη Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής (Δ.Ε.Π.), στην ειδική γλωσσική διαταραχή και την διαταραχή κινητικού συντονισμού.

Σε αυτές τις περιπτώσεις το παιδί ενδέχεται να παρουσιάσει δυσκολίες που θα σχετίζονται με τον αμφίπλευρο συντονισμό των κινήσεων του, στον καθορισμό και περάσματος της μέσης γραμμής του σώματος, το σωματικό του σχήμα κ.α. Αυτό με την σειρά του δημιουργεί δυσκολίες στην καθημερινότητα του παιδιού.

Οι δυσκολίες σχετίζονται με:

·       Την εκμάθηση δεξί – αριστερό στο σώμα του και στον χώρο

·       Τις γραφοκινητικές δεξιότητες

·       Την εκτέλεση σύνθετων εντολών που σχετίζονται με τον προσδιορισμό κίνησης με αριστερό ή δεξί άνω ή κάτω άκρο

·       Σε αθλήματα ή παιχνίδια που περιλαμβάνουν κίνηση

·       Στην οπτική μνήμη και την οπτική διάκριση

·       Σε δραστηριότητες που απαιτούν την χρήση λεπτής κίνησης με το άνω άκρο

·       Στους τομείς αυτοεξυπηρέτησης (π.χ. ένδυση/ απόδυση)

Ενίσχυση της επικρατέστερης πλευράς

Για την ανάδειξη ή την ενίσχυση του επικρατέστερου χεριού και γενικά της επικρατέστερης πλευράς του παιδιού, σε συνεργασία με έναν παιδονευρολόγο, ο υπεύθυνος για την αξιολόγηση και την δημιουργία θεραπευτικού πλάνου είναι ένας εργοθεραπευτής. Mέσα από τη συνεργασία με τους γονείς, θα δοθούν στο παιδί δραστηριότητες που θα σχετίζονται κυρίως με την αισθητηριακή επεξεργασία, με δραστηριότητες ημισφαιρικής εξειδίκευσης, αμφίπλευρου συντονισμού, μέσης γραμμής και βελτίωσης σωματικού σχήματος.

 

Επιμέλεια: 

Μαρία Κυριαζή

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

Συγγραφέας – ΟΤ blogger

www.ergotherapeiakids.blogspot.gr

ria_kiriazi@hotmail.gr

Αναδημοσίευση: www.allaboutparents.gr

Δείτε επίσης:

     Πώς να κρατάω "σωστά" το μολύβι μου;
       Γιατί δεν κάνει "ωραία" γράμματα;