Δευτέρα 8 Μαΐου 2023

Η μητέρα μέσα από την τέχνη

Μητέρα, λέξη ιερή, μητέρα λέξη σπάνια. Έτσι σήμερα αποφασίσαμε να σας παρουσιάσουμε την μητέρα μέσα από την τέχνη:

Η ΜΗΤΕΡΑ

Πώς να πειράξω τη μητέρα
να κάμω εγώ να λυπηθεί, 
που όλη νύχτα κι όλη μέρα
για το καλό μου προσπαθεί;

(από το ποίημα «ΜΗΤΕΡΑ», του Γ. Βιζυηνού)


Μητέρα και παιδί 

Γεώργιος Ιακωβίδης 


                                             Γιώργος Σικελιώτης (1917-1984)

Μάνα που παίζει με παιδί, 1950-1960.









Το μικρό μου παιδί

Το μικρό μου παιδί

σοβαρή αταξία έκανε πάλι.

Στο πεζούλι του σύμπαντος σκαρφάλωσε,

σκούντησε με το χέρι του

το κρεμασμένο

στον τοίχο τ’ ουρανού

κόκκινο πιάτο,

κι έχυσε όλο το φως επάνω του.

(Από το ποίημα «Το μικρό μου παιδί» της Κική Δημουλά)




Αμφιτρίτη Αναγνωστοπούλου, Λαϊκή-Βιβλιοθήκη-Καλαμάτας Μητρότητα-



Η ΜΗΤΕΡΑ

Αυτή σαν πέσω και χτυπήσω 

φιλά να γιάνει την πληγή. 

Αυτή τι πρέπει να αφήσω 

και τι να κάμω μ' οδηγεί.

(από το ποίημα «ΜΗΤΕΡΑ», του Γ. Βιζυηνού)


Διάβασε επίσης: Μάνα, μητέρα, μαμά: Η πιο γενναιόδωρη ύπαρξη της ζωής μας!

Η αξία της μητρικής παρουσίας στις σχολικές γιορτές για το παιδί!


Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία

Εκπαιδευτικός

Follow & Like : Teacher's Blog

Οι φωτογραφίες αντλήθηκαν από το Google

Δευτέρα 24 Απριλίου 2023

Πώς μπορούμε να κατανοήσουμε την παιδική επιθετικότητα;

Κάποιες εκδηλώσεις στη συμπεριφορά του παιδιού το δυσκολεύουν να αναπτύξει διαπροσωπικές σχέσεις στο κοινωνικό αλλά και στο οικογενειακό του περίγυρο. Μια από αυτές τις εκδηλώσεις είναι η επιθετικότητα. Σε μια γενική προσέγγιση η επιθετικότητα είναι εκείνη η συμπεριφορά που εκδηλώνεται με βίαιες πράξεις, οι οποίες έχουν στόχο να προκαλέσουν σωματικό ή ψυχικό πόνο σε κάποιον άλλο ή και στο ίδιο το άτομο. 

Υπάρχουν πολλές μορφές βίας, η σωματική, η λεκτική, η ψυχολογική, οι οποίες μπορεί να εμφανίζονται και σε συνδυασμό. Βασική προϋπόθεση για να χαρακτηριστεί μια συμπεριφορά βίαιη είναι η πρόθεση της!

Η εμφάνιση του θυμού

Εκδηλώσεις θυμού, μπορεί να αρχίσουν από πολύ νωρίς, ακόμα και από τους πρώτους μήνες ζωής του παιδιού. Στα μικρά παιδιά, οι εκδηλώσεις αυτές δεν κατευθύνονται προς κάποιον άλλο αλλά είναι αυτοκαταστροφικές.

Αρχικά, το παιδί θα προσπαθήσει να επικοινωνήσει τον θυμό του μέσα από το κλάμα. Μετά το πρώτο έτος αρχίζουν τα ξεσπάσματα και οι εκρήξεις οργής. Το παιδί μπορεί να αρχίσει να χοροπηδάει πάνω κάτω, να τραβάει τα μαλλιά του, να δαγκώνει τα δάχτυλα του, να «χτυπιέται» στο πάτωμα και να ουρλιάζει. Αργότερα τα παιδιά καταλαβαίνουν ότι μπορούν να στρέψουν τις ενέργειες τους προς τους άλλους και ότι μπορεί να γίνουν η αιτία της στεναχώριας ή του πόνου κάποιου τρίτου. Τότε αρχίζει η επιθετική συμπεριφορά.

Σχολικός εκφοβισμός  (bullying)

O εκφοβισμός, σύμφωνα με τον Olweus, αναφέρεται σε βίαιες, επιθετικές πράξεις που ασκούνται επανειλημμένα προς συγκεκριμένα παιδιά και στόχο έχουν να προκαλέσουν ψυχικό ή σωματικό πόνο και τελικά να τα υποτάξουν. Όπως είναι φυσικό, η διαδικασία αυτή δημιουργεί θύτες και θύματα και οι συνέπειες και στις δύο κατηγορίες παιδιών είναι πολλές. Εξαιτίας του εκφοβισμού αναπτύσσονται ποικίλα ψυχολογικά προβλήματα και συχνά απαιτείται η παρέμβαση ειδικού.

Διάβασε επίσης: Σχολικός εκφοβισμός

Τα αίτια της επιθετικότητας

Τα αίτια της επιθετικότητας είναι πολλά και ποικίλουν ανάλογα με την περίπτωση. Ενδεικτικά :

·       η επιθετικότητα των γονέων που λειτουργούν ως πρότυπα μίμησης

·        η υπερβολική αυστηρότητα αυτών

·       οι συχνές τιμωρίες των παιδιών

·       ή αντίθετα η υπερβολική τους αδιαφορία

·       οι εντάσεις μέσα στην οικογένεια

·       το διαζύγιο με  έντονη αντιδικία

·       οι προτροπές του στυλ «να χτυπάς και εσύ, μη κάθεσαι και τις τρως, όταν σε χτυπάνε θα χτυπάς και εσύ για να υπερασπιστείς τον εαυτό σου»

·       το άγχος μέσα στην οικογένεια κ.α.

Διάβασε ακόμη: Πώς θα καταλάβω ότι το παιδί μου έχει πέσει θύμα Bullying και τι να κάνω;

Όποιο όμως και αν είναι το σημείο εκκίνησης της επιθετικής συμπεριφοράς ενός παιδιού, το σημαντικό είναι ότι το παιδί θα ξεσπάσει με βία προς τον εαυτό του, σε άλλα πρόσωπα ή αντικείμενα γιατί νιώθει έντονο θυμό και ψυχική ένταση, και έτσι ψάχνει  διεξόδους και ευκαιρίες να τα εκτονώσει.

Υπάρχει ενδεχόμενο η επιθετική συμπεριφορά με την πάροδο της ηλικίας να υποχωρήσει, αν το παιδί ζει σε ένα σταθερά υποστηρικτικό περιβάλλον, έχει όρια και μαθαίνει τρόπους κοινωνικής και αποδεκτής συμπεριφοράς. Αν όμως η επιθετική συμπεριφορά επιμένει και κορυφώνεται καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό για να μπορέσετε να βοηθήσετε το παιδί σας και να μην καθιερωθούν τέτοιου είδους συμπεριφορές.

 Οι σκέψεις ενός μαθητή για την κοροϊδία στον κόσμο

Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία

Εκπαιδευτικός

Follow & Like: Teacher's Blog

 

Δευτέρα 17 Απριλίου 2023

Διακοπές Πάσχα και διάβασμα

Διακοπές = η περίοδος πολυήμερης διακοπής της εργασίας για ξεκούραση και ψυχαγωγία, που συνδυάζεται συνήθως με ταξίδια αναψυχής και χαλάρωση.

Αυτός είναι ένας σύντομος όρος της λέξης «διακοπές» που ισχύει για όλους μας ανά τον κόσμο. Γιατί να ισχύει κάτι διαφορετικό για τα παιδιά, τους μικρούς ή τους μεγάλους μαθητές;

Όλοι έχουμε ανάγκη από στιγμές ηρεμίας και διασκέδασης με αγαπημένα μας πρόσωπα, έτσι και τα παιδιά χρειάζονται:

·       Ξεκούραση

·       Ύπνο

·       Διασκέδαση

·       Παιχνίδι

·       Φίλους

·       Ταξίδια

·       Βόλτες


Και λιγότερο :

·       Διάβασμα

·       Επαναλήψεις

·       Καταπίεση

Οι μέρες αυτές σκοπό έχουν να σας δώσουν χώρο και χρόνο να περάσετε όμορφα με τα παιδιά σας, να ηρεμήσετε από τους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας και να διασκεδάστε!

Σίγουρα θα έρθει και η στιγμή της επιστροφής στο σχολείο και επίσης σίγουρα κάποιοι εκπαιδευτικοί θα έχουν βάλει καθήκοντα και αυτές τις μέρες. Οπότε μπορείτε για να μην πιεστείτε τελευταία στιγμή, να κάνετε συμφωνία με τα παιδιά σας να κάνουν έστω μία άσκηση κάθε μέρα για να μην αγχωθούν τελευταία στιγμή.  Έτσι θα έχετε χρόνο για όλα.

Όπως και να έχει με ένα χαλαρό πρόγραμμα μπορείτε να χαρείτε αυτές τις μέρες με βόλτες, ταξίδια, μαγειρική, κατασκευές, επισκέψεις σε φίλους και πολλές αγκαλιές.

Δες επίσης: Πασχαλινή κατασκευή ή διάβασε: Πασχαλινές κατασκευές

Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία

Εκπαιδευτικός

Follow & LikeTeacher's Blog

Δευτέρα 10 Απριλίου 2023

Πασχαλινές κατασκευές

Στο σημερινό άρθρο θα σας προτείνουμε Πασχαλινές κατασκευές, εύκολες και γρήγορες.

1. Πασχαλινός λαγός Νο 1:

Υλικά:

🐰 χαρτί ρολό

🐰 χρώματα

🐰 ψαλίδι

🐰κόλλα 

Για την εκτέλεση πατήστε ΕΔΩ


2. Πασχαλινός λαγός Νο 2:

Υλικά:

🐇χαρτόνι

🐇ψαλίδι

🐇χρώματα

Για την εκτέλεση πατήστε ΕΔΩ


3. Πασχαλινό καλάθι:

Υλικά:

🐤χαρτόνι

🐤ψαλίδι

🐤κόλλα

🐤χρώματα

🐤αυτοκόλλητα

Γεμίζουμε με άχυρο και σοκολατάκια ή κουλουράκια.



4. Πασχαλινές λαμπάδες:

Υλικά:

💡 κερί (ότι χρώμα θέλετε)

💡 στολίδια

💡κορδέλα

💡κόλλα σιλικόνης


4. Πασχαλινό στεφάνι:

Υλικά:

🥚 χαρτόνι

🥚 ψαλίδι

🥚 κόλλα

🥚 κορδέλα

🥚 χρώματα



Όποια κατασκευή κι αν επιλέξετε να κάνετε να περάσετε όμορφα. Να μη ξεχνάτε πως είναι όλα θέμα φαντασίας και δημιουργικότητας.

Καλό Πάσχα! 


Βρείτε κι άλλες κατασκευές στην σελίδα μας στο INSTAGRAM

Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία

Εκπαιδευτικός

Follow & Like:  Teacher's Blog









Δευτέρα 3 Απριλίου 2023

Φράσεις για να ενισχύσετε την αυτοπεποίθηση των παιδιών σας

Αυτοπεποίθηση:  είναι η πιο γενική εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας και  κατά πόσο είναι πιθανό να πετύχουμε έναν στόχο, στηριζόμενοι σε προηγούμενη εμπειρία. Η αυτοπεποίθηση αντανακλά την ευρύτερη εικόνα που έχουμε για εμάς κι όχι για κάτι συγκεκριμένο.

Γιατί είναι σημαντικό να την  ενισχύσουμε; 


Το αίσθημα της εμπιστοσύνης στις ικανότητες μας και στη κρίση μας συμβάλλει στην ευεξία και στην ανάπτυξη μας. Όταν έχουμε εμπιστοσύνη  στον εαυτό μας, είμαστε περισσότερο πρόθυμοι να δοκιμάσουμε νέα πράγματα. Αξιοποιούμε την ενέργεια μας προς αυτή την κατεύθυνση  και δεν τη σπαταλάμε ανησυχώντας αν είμαστε αρκετά καλοί ή αν αρέσουμε στους άλλους!

Διάβασε επίσης: Τρόποι για να ενισχύσετε την πρωτοβουλία στα παιδιά σας

Φράσεις λοιπόν που μπορείτε να χρησιμοποιείτε για να τονώσετε την αυτοπεποίθηση των παιδιών σας :

• «Σε αγαπώ»,  «Σ ’αγαπώ ακριβώς για αυτό πού είσαι».

• «Είσαι ένα υπέροχο και μοναδικό πλάσμα έτσι ακριβώς όπως είσαι».

• «Είσαι ότι πιο πολύτιμο υπάρχει για εμένα».

• «Είμαι υπερήφανος/η για εσένα. Όποιο και να ήτανε το αποτέλεσμα, ξέρω ότι προσπάθησες και αυτό μου αρκεί. Σου αξίζουν συγχαρητήρια, μόνο και μόνο για την προσπάθεια σου».

• «Τι ωραία ιδέα. Χαίρομαι που σκέφτηκες κάτι τόσο δημιουργικό και υπέροχο».

• «Ήτανε πολύ ευγενικό εκ μέρους σου».

• «Έχω μια μικρή έκπληξη για σένα, έτσι χωρίς λόγο, μόνο επειδή σε αγαπώ πολύ». Στο σημείο αυτό δεν εννοούμε π.χ. μόνο υλικά αγαθά αλλά και ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά σας .

• «Τι θέλεις να κάνουμε σήμερα; Ας κάνουμε κάτι διαφορετικό. Είναι σειρά σου να επιλέξεις πως θέλεις να περάσουμε την ημέρα μας».

• «Σου έχω εμπιστοσύνη».

• «Πες μου την άποψη σου σε αυτό το θέμα. Θέλω να ακούσω τι σκέφτεσαι και πως νιώθεις».

• «Κάνε μια προσπάθεια ακόμα και αν φοβάσαι. Με προσπάθεια επιμονή και υπομονή θα τα καταφέρεις.»

 «Έχω πίστη στις ικανότητες σου».

Είναι σημαντικό κάθε φράση και ενέργειά σας σχετικά με την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης  του παιδιού σας να είναι αληθινή, να πηγάζει από μέσα σας.

Δες επίσης: 5+1 Ερωτήσεις για να κάνετε στα παιδιά σας μετά το σχολείο

Επιμέλεια άρθρου: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία

Εκπαιδευτικός

Follow & LikeTeacher's Blog

Πηγές:

https://www.nytimes.com

Σελίδες

Δημοφιλή άρθρα

5 στρατηγικές αντιμετώπισης του σχολικού άγχους για παιδιά δημοτικού

Το σχολικό άγχος είναι ένα συχνό φαινόμενο στα παιδιά του δημοτικού, καθώς αντιμετωπίζουν συνεχώς νέες απαιτήσεις, κοινωνικές προκλήσεις και...

Δημοφιλή Άρθρα