Σελίδες

Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2018

Τηλεόραση και αρνητικές επιδράσεις στα παιδιά


   Η τηλεόραση έχει εισβάλλει στη καθημερινή ζωή τόσο των ενηλίκων όσο όμως και των παιδιών. Παρέχει πολλές δυνατότητες για ψυχαγωγία, εκπαίδευση και ενημέρωση. 
   Γεγονός είναι βέβαια ότι η τηλεόραση έχει και αρνητικές επιδράσεις κυρίως στα παιδιά. Συχνά οι γονείς λόγω του επιβαρυμένου καθημερινού προγράμματος τους μπορεί να επιτρέψουν στα παιδιά τους να παρακολουθήσουν τηλεοπτικά προγράμματα. Συνήθως ως «λύση» για να χαλαρώσουν και εκείνοι από το φόρτο της ημέρας.
  Ιδιαίτερα τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας μπορεί να επηρεαστούν σε μέγιστο βαθμό καθώς συγχέουν την φαντασία με την πραγματικότητα με αποτέλεσμα συχνά να αναπτύσσουν φοβίες, προβλήματα ύπνου, επιθετική συμπεριφορά, καθώς και υιοθέτηση λανθασμένων προτύπων. Τα παιδιά μέσω της συστηματικής παρακολούθησης και έκθεσης βίαιων τηλεοπτικών εκπομπών μπορεί να επηρεαστούν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η επιθετικότητα να μεταφέρεται και στην καθημερινή τους ζωή και στις σχέσεις με τους άλλους.
  Τα παιδιά της σχολικής ηλικίας στην προσπάθεια τους να ταυτιστούν με τους τηλεοπτικούς ήρωες μπορεί να μιμηθούν μια επιθετική πράξη. Δεν είναι λίγες άλλωστε οι φορές που έχουμε ακούσει για άσκηση σχολικού εκφοβισμού (Ας μην ξεχνάμε και τα περιστατικά νευρικής ανορεξίας, αυτοκτονιών κ.α). Αρχίζουν να μην ευαισθητοποιούνται μπροστά στη βιαιότητα και γίνονται περισσότερο ευερέθιστα στο παιχνίδι τους και στις κοινωνικές τους συναναστροφές.
  Καλό θα ήταν να σημειωθεί πως εκπέμπει ακτινοβολία, η οποία είναι επικίνδυνη για τα μάτια των παιδιών. Το ίδιο βέβαια ισχύει για τις περισσότερες ηλεκτρονικές συσκευές.  Η τηλεόραση μπορεί να απομονώσει τα παιδιά. Ενώ θα μπορούσαν δηλαδή να παίζουν με τους φίλους τους, με τους γονείς τους ή ακόμη και μόνα τους κάποιο παιχνίδι, προτιμούν πλέον να είναι καθηλωμένα μπροστά από μια οθόνη και τις περισσότερες φορές να παρακολουθούν χωρίς έλεγχο τηλεοπτικά «σκουπίδια».
  Η τηλεόραση κρατά μακριά τα παιδιά από άλλες πολύ σημαντικές δραστηριότητες όπως είναι το διάβασμα, το παιχνίδι, οι σχολικές εργασίες, οικογενειακές αλληλοεπιδράσεις και κοινωνική ανάπτυξη και μόρφωση. Το παιδί παρακολουθεί την τηλεόραση χωρίς να χρησιμοποιεί την κριτική του σκέψη.
«Η τηλεόραση δεν είναι ούτε καλή ούτε κακή. Κακός ή καλός είναι ο τρόπος που επιλέγουμε να τη χρησιμοποιήσουμε».
Αδράξτε κάθε στιγμή με τα παιδιά σας… είναι σημαντική



Σύνταξη: Αμαλία Καλαματιανού
Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικοί

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου