Σελίδες

Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

Τρόποι να απασχολήσετε τα παιδιά σας κατά την διάρκεια της καραντίνας


Για τους γονείς αυτές οι στιγμές που είναι όλοι κατ’ οίκον περιορισμού είναι ιδιαίτερα δύσκολες. Η απασχόληση ενός παιδιού δεν είναι εύκολη, διότι κάθε παιδί διαφέρει, για αυτό σήμερα θα προτείνω έξυπνους και διασκεδαστικούς τρόπους απασχόλησης μέσα στο σπίτι χωρίς τηλεόραση ή οποιοδήποτε ηλεκτρονικό μέσο (κυρίως για ηλικίες 4 – 6 ετών).



1)      Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα.

Ίσως ο πιο αποτελεσματικός τρόπος απασχόλησης είναι να φτιάξετε οικογενειακώς ένα πρόγραμμα. Πάρτε ένα χαρτόνι γράψτε τις ώρες, και τις δραστηριότητες (συμπεριλαμβάνονται και ο ύπνος και το φαγητό). Τα παιδιά πρέπει να έχουν ένα πρόγραμμα και να το ακολουθούν πιστά, έτσι είναι πιο οργανωμένα αλλά και πιο πρόθυμα να τηρήσουν το πρόγραμμα επίσης, αυτό διευκολύνει και τους γονείς. Το πρόγραμμα μπορεί να γίνει παιχνίδι. Πως; Στον πίνακα που θα φτιάξετε από χαρτόνι αφήστε ένα κενό στο οποίο θα κολλάτε αυτοκόλλητα (που είναι η μορφή επιβράβευσης σε περίπτωση που τα παιδιά τηρήσουν κατά γράμμα το πρόγραμμα οποίος έχει τα περισσότερα αυτοκόλλητα είναι και αυτός που θα πάρει το βραβείο (επιλεγμένο από τους γονείς).

2)      Βοήθεια στο σπίτι!

Ακόμα και τα πιο ατίθασα παιδιά λατρεύουν να βοηθούν στις δουλειές του σπιτιού, όμως δεν τελειώσαμε εδώ. Για να γίνει διασκεδαστικό το μάζεμα μπορείτε να το μετατρέψετε σε παιχνίδι. Επίσης μπορείτε να σημειώνετε τις επιτεύξεις τους στον πίνακα επιβράβευσης που ανέφερα παραπάνω (π.χ: έστρωσε το κρεβάτι, μάζεψε τα παιχνίδια του/της…). Το παιχνίδι έχει τους εξής κανόνες: Μετράμε ως το 3 και ξεκινάμε να τακτοποιούμε, όποιος μαζέψει τα περισσότερα είναι ο νικητής και το βραβείο θα το επιλέξετε εσείς. Να θυμάστε πως τα παιδιά λατρεύουν τον ανταγωνισμό και τα κάνετε να νιώθουν σημαντικά με την επιβράβευση.

3)      Μαθήματα υγιεινής (πάντοτε με τρόπο διασκεδαστικό).

Αυτές τις στιγμές είναι καλό να ενημερώσουμε τα παιδιά αλλά και να τους δείξουμε με τρόπο ευχάριστο πως μπορούμε να διατηρήσουμε την υγιεινή μας. Δημιουργήστε χαρακτήρες (π.χ ο κ. Καθαρούλης) και αντίστοιχα δημιουργήστε και τον χαρακτήρα που είναι «ο κακός» και δεν αγαπά την καθαριότητα. Έπειτα πάρτε μια κούκλα ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια κάλτσα (ως μαριονέτα) και να παίξετε κουκλοθέατρο ενσωματώνοντας τους τρόπους διατήρησης της υγιεινής αλλά και την σημασία του να είμαστε καθαροί. Πιστέψτε με τα παιδιά θα ξετρελαθούν και θα ταυτιστούν με τους χαρακτήρες και συνεπώς θα καταλάβουν την αξίας της υγιεινής.

4)      Φτιάξτε δικό σας επιτραπέζιο (σε περίπτωση που δεν διαθέτετε ένα).

Πάρτε ένα χαρτόνι και πιόνια (μπορεί να είναι αυτοκινητάκια ή μινιατούρες και γράψτε το κάθε γράμμα της αλφάβητου περιμετρικά. Έπειτα πάρτε 2 ζάρια και ανάλογα με τον αριθμό που θα τύχει στον καθένα το πιόνι του, θα σταματά στο αντίστοιχο γράμμα. Και τότε πρέπει να αναφέρει ένα ζώο από το αντίστοιχο γράμμα (μπορείτε να το κάνετε και με ονόματα και με αντικείμενα).

5)      Ζωγραφίστε και δημιουργήστε.

Ένας επίσης ωραίος τρόπος να περάσει η ώρα όταν τα παιδιά αρχίζουν να κουράζονται ή να βαριούνται είναι το «facepainting», αλλά με δικά σας υλικά. Αυτή είναι μια εναλλακτική ασφαλής για τα παιδιά αλλά και έχει πολλούς τρόπους χρήσης.

Θα χρειαστείτε:
1 κουταλάκι λοσιόν (bepanthol, nivea ή ότι άλλο διαθέτετε)
2 κουταλάκια κορν φλάουρ
1 κουταλάκι νερό
Χρώμα ζαχαροπλαστικής της επιλογής σας.

Αναμειγνύουμε τα υλικά πολύ καλά, μεταφέρουμε σε ένα μπολ ή σε μια παλέτα και μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε αμέσως. Η μπογιά αυτή είναι ασφαλής, αφαιρείται πολύ εύκολα και δεν διαθέτει χημικά όπως έχουν οι κλασσικές μπογιές. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πρόσωπο ως «facepainting», για ζωγραφική αλλά μπορείτε να φτιάξετε και προσωρινά «τατουάζ» με ότι σχέδιο θέλετε.

Θυμηθείτε, όσο ατίθασα ή δύσκολα και να είναι τα παιδιά σας είναι πολύ σημαντικό να περνάτε χρόνο μαζί τους και να τους δείξετε την εκτίμηση σας και εκείνα θα σας το ανταποδώσουν. Μην τα απασχολείτε διαρκώς μόνο με την τηλεόραση για να ηρεμήσουν!

Οι οικογενειακές στιγμές για τα παιδιά είναι πολύτιμες για τη δημιουργία του χαρακτήρα τους.


Σύνταξη: Μαρίλια Λιαποπούλου

Επιμέλεια: Γεωργία Μαυρίδου



Αναδημοσίευση:Nancy's blog
Follow & Like:Teacher's Blog

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου