Σελίδες

Δευτέρα 6 Απριλίου 2020

Τι σημαίνει Ειδική Γλωσσική Διαταραχή;


Η Ειδική γλωσσική διαταραχή αποτελεί μια αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή του προφορικού λόγου, στην οποία εμπλέκονται πολλοί παράγοντες κίνδυνου όχι μόνο γενετικοί, αλλά και οι επιδράσεις από το περιβάλλον. Χαρακτηρίζεται από την αποτυχία των παιδιών να κατακτήσουν και να χειριστούν την γλώσσα.

Η διαταραχή αυτή εκδηλώνεται από την πρώτη παιδική ηλικία και εξακολουθεί να υφίστανται σε όλη την διάρκεια της ζωής του παιδιού. Αποτελεί το 3 με 5 % του γενικού πληθυσμού και εμφανίζεται στην πλειονότητα στα αγόρια.
Αναφορικά με την κλινική τους εικόνα, τα παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή καθυστερούν να εκφέρουν τις πρώτες τους λέξεις και ο λόγος τους είναι φτωχός. Εντοπίζονται ελλείμματα στον γραπτό λόγο και στην αναγνωστική τους ικανότητα. Επιπλέον, αδυνατούν να σχηματίσουν τον πληθυντικό αριθμό λέξεων (ουσιαστικών και επιθέτων) αφού παρουσιάζουν και ελλείμματα στα άρθρα, τις αντωνυμίες και τα επίθετα.
Τα παιδιά χρησιμοποιούν απλή συντακτική δομή. Με άλλα λόγια, τα παιδιά δυσκολεύονται στην κατανόηση ιεραρχικών δομών και εξαρτήσεων μεταξύ λέξεων και προτάσεων. Έχουν ασθενής λεκτική βραχύχρονη μνήμη σε έργα που απαιτούν επανάληψη λέξεων ή προτάσεων.Αναφορικά με τις κοινωνικές δεξιότητες, τα παιδιά αδυνατούν να εκφράσουν τα συναισθήματα τους.
Η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή δεν περιορίζεται μόνο στη γλώσσα, αλλά ενδέχεται να συνυπάρχει και με άλλες γνωστικές διαταραχές. Ειδικότερα, με διαταραχές στη μνήμη, στην ταχύτητα επεξεργασίας και στην ακουστική αντίληψη.

Επιμέλεια:
Καλαματιανού Αμαλία
Εκπαιδευτικός

Follow & Like:Teacher's Blog

Βιβλιογραφία

Ebbels, S. (2014). Effectiveness of intervention for grammar in school-aged children with primary language impairments: A review of the evidence.Child Language Teaching and Therapy,30(1), 7-40
Μαστροπαύλου, Μ. (2006). The role of phonological salience and feature interpretability in the grammar of typically developing and language impaired children.
Μουτσινάς Γ. (2015), Μαθητές με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή και Διδακτική Παρέμβαση - Κλινικά Χαρακτηριστικά και Θεραπευτικές Προσεγγίσεις, Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό «eκπ@ιδευτικός κύκλος», Τόμος 3, Τεύχος 3


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου