Σελίδες

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022

Το μοντέλο της Ανεστραμμένης Τάξης

    Το μοντέλο της Ανεστραμμένης τάξης (Flipped Classroom) αποτελεί μια μορφή μικτής μάθησης, το οποίο μεταφέρει την παράδοση έξω από την τάξη διδασκαλίας, με σκοπό οι μαθητές να εμπλακούν ενεργητικά στην μάθηση. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο το μάθημα παραδίδεται στον προσωπικό χώρο των μαθητών μέσω ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού (π.χ. βιντεομαθήματα) και οι ασκήσεις πραγματοποιούνται στην σχολική αίθουσα. Το συγκεκριμένο μοντέλο στηρίζεται στις θεωρίες μάθησης του Piaget, Κolb και Vygotsky.

   Διαθέτει τα εξής τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά: το ευέλικτο περιβάλλον (flexible environment), το οποίο σχετίζεται με την ευελιξία που προσφέρει στον τρόπο διδασκαλίας, την μαθησιακή κουλτούρα (learning culture), η οποία αλλάζει από εκείνη της παραδοσιακής διδασκαλίας, το στοχευμένο περιεχόμενο (intentional content) σε όσα διδάσκει ο εκπαιδευτικός και τον επαγγελματία εκπαιδευτικό (professional educator).

            Το μοντέλο της Αντεστραμμένης Τάξης, περιλαμβάνει τρία στάδια προετοιμασίας και εφαρμογής:

·       1ο στάδιο: Πριν την Τάξη

Οι μαθητές λαμβάνουν το ψηφιακό υλικό συνήθως με την μορφή βίντεο, το οποίο χρειάζεται να το παρακολουθήσουν. Σε αυτό το στάδιο οι μαθητές συμμετέχουν, αλληλεπιδρώντας με τα ψηφιακά εργαλεία, στη διαδικασία της μάθησης.

·       2ο στάδιο: Μέσα στην Τάξη

Στο δεύτερο στάδιο χρησιμοποιούνται ενεργητικές και συμμετοχικές διδακτικές τεχνικές με σκοπό να εμπλακούν περισσότερο οι μαθητές. Οι μαθητές απαντούν και συζητούν για το υλικό που διάβασαν, συνδυάζουν τις πληροφορίες και συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους σε διάφορες δραστηριότητες που υλοποιούνται μέσα από την σχολική τάξη.

·       3ο στάδιο: Μετά την Τάξη

Στο τελευταίο στάδιο οι μαθητές αναστοχάζονται και αξιολογούν τις γνώσεις – δεξιότητες που απέκτησαν μέσα από εκπαιδευτικές δραστηριότητες που γίνονται μέσα στην τάξη υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού.

   Συνοψίζοντας, η ανεστραμμένη τάξη περιέχει δύο σημαντικά στοιχεία: 1. τη μετακίνηση της διδασκαλίας έξω από την τάξη και 2. τη μεταφορά αναθέσεων πρακτικών εφαρμογών από το επίπεδο της κατ’ οίκον εργασίας στο αντίστοιχο της τάξης.



Επιμέλεια: Αμαλία Καλαματιανού

Εκπαιδευτικός

Follow & Like:Teacher's Blog 

Διάβασε επίσης: Προβλήματα επικοινωνίας στην σχολική τάξη, ο ρόλος του εκπαιδευτικού

 

 

Βιβλιογραφία

Abeysekera, L., & Dawson, P. (2015).Motivation and cognitive load in the flipped classroom: definition, rationale and a call for research.HigherEducationResearch&Development, 34(1), 1-14.

Bergmann, J., &Sams, A. (2012). Flip your classroom. USA: Iste. Ascd.

Bishop, J.L., &Verleger, M. A. (2013).Theflippedclassroom: A survey of the research. In ASEENationalConferenceProceedings. Atlanta, GA.

 Η εικόνα του άρθρου είναι από : https://www.infoleducation.com/2021/11/01/student-centred-learning-and-flipped-classroom/