Σήμερα θα αναπτύξουμε ένα θέμα που σκοπό έχει να διευκολύνει την μελέτη
στο σπίτι. Πολλά παιδάκια ενώ θέλουν να καθίσουν να διαβάσουν δυσκολεύονται να
οργανωθούν και γι’αυτό ζητούν βοήθεια από κάποιον ενήλικα. Αυτό όμως ενώ στην
αρχή είναι αρκετά βοηθητικό, έπειτα γίνεται παγίδα, διότι τα παιδιά δεν
ανεξαρτητοποιούνται, ούτε είναι υπεύθυνα για το τι π.χ. μαθήματα πρέπει να μπουν
στην τσάντα.
Έτσι λοιπόν:
1.
Πριν
ξεκινήσει τη μελέτη το παιδί πρέπει να ελέγξει το πρόγραμμα τις επόμενης
ημέρας.
2.
Έπειτα
να βρει ποιες είναι οι εργασίες που έχει να κάνει και να τα οργανώσει πάνω στο
θρανίο του (αν μιλάμε για παιδιά με ΔΕΠΥ καλό θα ήταν τα βιβλία να παραμένουν
μέσα στην τσάντα, όσο λιγότερα ερεθίσματα τόσο το καλύτερο).
3.
Αν
υπάρχει βιβλίο καθηκόντων από το σχολείο όπου γράφουν τις υποχρεώσεις για την
επόμενη μέρα, το παιδί μπορεί να το χρησιμοποιήσει για να βρει τι έχει. Αν δεν
υπάρχει από το σχολείο θα βοηθούσε να έχει το παιδί ένα μικρό τετράδιο και να
το κάνει μόνο του.
4.
Να
βγάλει από την κασετίνα ένα μολύβι, μία γόμα .
5.
Το
παιδί μπορεί να βάζει « √ » δίπλα από κάθε μάθημα που ολοκληρώνει.
6.
Μπορεί
να ξεκινήσει από εκείνα που του φαίνονται εύκολα.
7.
Αφού
ολοκληρωθεί η μελέτη, το παιδί βάζει μόνο του τα βιβλία του μέσα στη τσάντα.
Δείξτε στα παιδιά σας εμπιστοσύνη, έτσι τα βοηθάτε να γίνουν υπεύθυνα,
ώριμα και αποτελεσματικά. Εννοείται πώς αν θέλετε μπορείτε και εσείς να
ελέγξετε την τσάντα του αλλά μαζί. Επιβραβεύστε τα για τον κόπο και την δουλειά
τους, Σίγουρα θα νιώσουν καλύτερα και πώς έχουν την δυνατότητα να τα καταφέρουν
και μόνοι τους.
Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like: Teacher's Blog
Ωραίες συμβουλές..
ΑπάντησηΔιαγραφή