Πρέπει να μάθει γραφή και ανάγνωση ένα παιδί από το Νηπιαγωγείο;
Για
να μάθει το παιδί να κρατά λειτουργικά το μολύβι και αρχικά να ζωγραφίζει χωρίς
να κουράζεται, μέσα στα πλαίσια και ούτω καθεξής και ύστερα να γράφει πρέπει να
κατακτηθούν ορισμένες δεξιότητες.
Κάποιες
από αυτές είναι:
· H οργάνωση
θέσης: το παιδί να έχει σωστή θέση σώματος σε σχέση με το εργαλείο γραφής που
χρησιμοποιεί, π.χ. να μη ξαπλώνει πάνω στο θρανίο, να έχει όρθια πλάτη κ.α.
· Να
έχει αναπτύξει καλή αίσθηση του εργαλείου γραφής για να γνωρίζει πόση πίεση
πρέπει να ασκήσει. Είναι μια δεξιότητα που εάν ένα παιδί δεν έχει κατακτήσει,
πρέπει να του την διδάξουμε.
· Να
έχει ολοκληρωθεί η πλευρίωση, δηλαδή η «ισχυρή» πλευρά του εγκεφάλου.
· Η
αμφίπλευρη οργάνωση: να συντονίζει ταυτόχρονα το παιδί και τις δύο πλευρές του σώματός
του π.χ. όταν γράφει με το δεξί χέρι, με το αριστερό να κρατάει το χαρτί, να λειτουργεί
βοηθητικά.
· Η ανάπτυξη οπτικοκινητικού συντονισμού: συντονισμός δηλαδή μάτι - χέρι ως ένα εργαλείο.
Αυτές ήταν κάποιες από τις δεξιότητες που πρέπει να έχει κατακτήσει ένα παιδί για να μάθει να ζωγραφίζει και ύστερα να γράφει. Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό πως δεν χρειάζεται πίεση στην τριποδική γραφή ή στο δεξί χέρι. Το κάθε παιδί είναι διαφορετικό και ξεχωριστό. Έτσι οφείλουμε να το αντιμετωπίζουμε!
Λαβή μολυβιού: Πώς «πρέπει» να κρατάω το μολύβι μου;
Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow &
Like: Teacher's Blog
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου