Με την λήξη κάθε σχολικής χρονιάς έρχεται το άγχος των εξετάσεων. Ένα άγχος που μεταφέρεται από τάξη σε τάξη, από δραστηριότητα σε δραστηριότητα: «Θα τα πάω καλά;», «Τι βαθμό να έγραψα;», «Θα περάσω το μάθημα;».
Οι σχολικές επιδόσεις
δεν είναι μόνο αριθμοί σε ένα χαρτί· συχνά αντικατοπτρίζουν τη διάθεση, την
αυτοεκτίμηση και το περιβάλλον του παιδιού. Μια χαμηλή βαθμολογία μπορεί να
απογοητεύσει το παιδί, όμως η διαχείρισή της είναι κρίσιμη για την ψυχολογία
και την πρόοδό του.
Μια κακή βαθμολογία δεν
κρίνει όλη μας την ζωή και αυτό πρέπει να είναι το μήνυμα που οφείλουμε να
δώσουμε στα παιδιά μας, χωρίς να τα αποθαρρύνουμε.
Έτσι,
Μην
αντιδράτε με θυμό ή κριτική
Δείτε
τη βαθμολογία ως εργαλείο, όχι ως ταμπέλα
Μια κακή επίδοση δεν
σημαίνει ότι το παιδί δεν είναι «καλός μαθητής». Αντί να εστιάζετε στο
αποτέλεσμα, επικεντρωθείτε στη διαδικασία.
Συνεργασία
αντί για πίεση
Δείξτε εμπιστοσύνη στο
παιδί. Μπορείτε να πείτε στο παιδί: «Ξέρω ότι προσπάθησες, πάμε να δούμε τι
μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά την επόμενη φορά». Έτσι δημιουργείτε ένα
περιβάλλον υποστήριξης και όχι φόβου.
Θυμηθείτε:
η αξία του παιδιού σας δεν μετριέται με βαθμούς
Τα παιδιά πρέπει να
ξέρουν ότι τα αγαπάμε και τα αποδεχόμαστε, ανεξαρτήτως επιδόσεων. Όταν
αισθάνονται ασφάλεια και υποστήριξη, είναι πιο πιθανό να προσπαθήσουν ξανά και
να πετύχουν.
Επιμέλεια άρθρου: Λάλου
Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like: Teacher's Blog
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου