Σήμερα θα σας απαντήσω στο ερώτημα: «Τι πρέπει να
ρωτήσω τον/την εκπαιδευτικό της τάξης;» και «Πότε είναι σωστό να
επικοινωνήσω;».
Ας δούμε μαζί μερικές χρήσιμες κατευθύνσεις:
1. Στην αρχή της σχολικής χρονιάς
Στόχος: Να χτίσετε μια θετική σχέση και να δείξετε
ενδιαφέρον.
Μπορείτε να ρωτήσετε:
- Ποιο
είναι το πρόγραμμα της τάξης;
- Ποιες
είναι οι προσδοκίες για τη φετινή χρονιά;
- Πώς
προτιμάτε να επικοινωνούμε (email, τετράδιο επικοινωνίας, προσωπικά
ραντεβού);
- Υπάρχουν
πληροφορίες που θα ήταν καλό να γνωρίζετε για το παιδί μου
2. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς
Στόχος: Να παρακολουθείτε την πρόοδο και τη συμπεριφορά του
παιδιού.
Μπορείτε να ρωτήσετε:
- Πώς
συμμετέχει το παιδί στην τάξη;
- Υπάρχουν
τομείς όπου χρειάζεται ενίσχυση;
- Πώς
είναι οι σχέσεις του με τα άλλα παιδιά;
- Τι
μπορώ να κάνω στο σπίτι για να το βοηθήσω;
3. Πριν ή μετά από σημαντικές αξιολογήσεις
Στόχος: Να κατανοήσετε καλύτερα τις επιδόσεις και τη γενική
πορεία.
Μπορείτε να ρωτήσετε:
- Πώς
πήγε στις τελευταίες αξιολογήσεις;
- Σε ποια
σημεία δυσκολεύεται και γιατί;
- Τι
στόχους μπορούμε να βάλουμε μαζί;
4. Όταν υπάρχει ανησυχία
Στόχος: Να συνεργαστείτε με ψυχραιμία και διάθεση επίλυσης.
Μπορείτε να ρωτήσετε:
- Πώς
αντιδρά το παιδί σε συγκεκριμένες καταστάσεις;
- Έχει
παρατηρηθεί κάτι που σας απασχολεί;
- Ποια
στρατηγική προτείνετε;
Συνοψίζοντας, η σωστή επικοινωνία με τους δασκάλους
δεν είναι πολυτέλεια — είναι εργαλείο στήριξης. Ρωτήστε με σεβασμό, ακούστε με
ανοιχτό μυαλό, και χτίστε μια σχέση συνεργασίας που θα κάνει το παιδί σας να
νιώθει ότι το υποστηρίζουν παντού. Σχολείο και σπίτι είναι μια ομάδα για το
καλό των παιδιών.
Εσείς τι θα ρωτούσατε τον/την εκπαιδευτικό της τάξης σας;
Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like: Teacher's Blog
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου