Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2022

Σχέσεις εκπαιδευτικού γενικής τάξης και παράλληλη στήριξη

 Πολλά είναι τα καθήκοντα που έχει ένας εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής τόσο αυτά που του επιβάλλονται μέσω του υπουργείου όσο και εκείνα που έχει απέναντι στο παιδί .

Στις δυσκολίες που πιθανότατα να αντιμετωπίζει μια παράλληλη στήριξη υπάγονται και οι σχέσεις με τον δάσκαλο της τάξης, με τους άλλους δασκάλους στο σχολείο, με τις ειδικότητες που συνεργάζονται με το παιδί, με τους γονείς του παιδιού, με τους συμμαθητές, ίσως με τους γονείς των συμμαθητών, ακόμα και με τους καθαριστές του σχολείου, όσο κι αν αυτό φαίνεται ακραίο.

Για παράδειγμα αν ο/η μαθητής/τρια σας έχει ΔΑΦ όλοι όσοι προαναφέρθηκαν αποτελούν τον κοινωνικό του περίγυρο. Έτσι, εσείς θα πρέπει να αντιμετωπίσετε και να διαχειριστείτε την κατάσταση με:

● υπομονή,

● επιμονή,

● διακριτικότητα,

● ευελιξία,

● χρήση διαπραγμάτευσης,

● και εξυπνάδα.

Έχοντας πάντα κατά νου τους στόχους που θέτετε για τον μαθητή σας, τις δυνατότητες και αδυναμίες του, αλλά και που θα θέλατε να φτάσετε τον μαθητή σας.

Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ:

Σχετικά με τον δάσκαλο της τάξης καλό θα ήταν να δημιουργήσετε ένα καλό κλίμα αλλά και συνεργασία. Αν ο δάσκαλος είναι συνεργάσιμος και δεκτικός τότε η δουλειά σας θα γίνει πιο εύκολη κάτι το οποίο θα βοηθήσει και τον ίδιο αλλά και τα παιδιά της υπόλοιπης τάξης.

● Συζητήστε μαζί του για τους στόχους και τις τεχνικές που θα χρησιμοποιήσετε ώστε να βελτιωθεί ο μαθητής.

● Ρωτήστε τι τον δυσκολεύει ποιοι είναι οι δικοί του στόχοι για τον μαθητή.

● Εξηγήστε ότι ο ρόλος του είναι σημαντικός στην εκπαίδευση του μαθητή σας αφού έχει και ο ίδιος την ευθύνη του.

● Να ελέγχει τον μαθητή και να δίνει εκείνος την επιβράβευση για την ολοκλήρωση τον διδακτικών στόχων καθώς και ότι θα ήταν καλύτερο για τον μαθητή να αναφέρεται στον δάσκαλο της τάξης.

Αν πάλι αισθανθείτε ότι ο δάσκαλος δεν μπορεί να δεχτεί την παρουσία σας ή ακόμα χειρότερα πιστεύει ότι τώρα που βρεθήκατε εκεί θα μπορεί να απαλλαχθεί από τον μαθητή και θα είστε εσείς υπεύθυνοι για αυτόν, μπορείτε να προσέξετε τα ακόλουθα:

● Δεν πρέπει να νιώθει ότι απειλείται από εσάς, ότι μπορεί να τον κρίνετε για τον τρόπο διδασκαλίας ή τα λάθη που μπορεί να κάνει.

● Δεν θα πρέπει να σας νιώθει σαν πηγή ανταγωνισμού αλλά ως συνεργάτη.

● Μην δείξετε ότι αμφισβητείτε τις ικανότητές του αλλά συζητήστε μαζί του ότι σας απασχολεί.

● Επιδιώξτε την συνεργασία και τη συνεχή ενημέρωση για τις επιδόσεις του μαθητή σας.

 Η συνεργασία και οι σχέσεις που θα χτίσετε με το δάσκαλο της γενικής τάξης συχνά επηρεάζουν την πρόοδο των μαθητών σας όσο κι αν αυτό ακούγεται περίεργο. 

Πρέπει να θυμάστε ότι ο μαθητής σας αναγνωρίζει τις περισσότερες φορές σαν δάσκαλό του τον δάσκαλο της τάξης. Ο δάσκαλος της παράλληλης στήριξης είναι ο βοηθός του εκάστοτε μαθητή. Τη θέση σας μέσα στην τάξη θα την υποδείξει με τον τρόπο του ο δάσκαλος της τάξης. Το ιδανικό είναι ο δάσκαλος της τάξης να:

● Απευθύνεται στον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης σαν ισότιμο μέλος.

● Να εμπλέκει τον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης στα καθήκοντα του.

● Να δίνει ανατροφοδότηση για την εικόνα του μαθητή στον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης.

   Οι προκλήσεις που μπορεί να συναντήσει ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης μέσα στο τυπικό σχολείο είναι πάρα πολλές. Μη ξεχνάτε ότι η αλληλεπίδραση και οι κοινωνικές σχέσεις είναι περίπλοκες και χρειάζονται ιδιαίτερο χειρισμό. Να είστε θετικοί, συνεργάσιμοι και ανοιχτοί σε νέες προκλήσεις.

 

Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία

Εκπαιδευτικός

Follow & Like :Teacher's Blog

Διάβασε επίσης: Οι σκέψεις ενός μαθητή για την κοροϊδία στον κόσμο

Ή μπορείς ακόμη να δεις: Τι είναι η παράλληλη στήριξη;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σελίδες

Δημοφιλή άρθρα

Η σπουδαιότητα της σχολικής βιβλιοθήκης

Βιβλίο, ένα εγχειρίδιο που μπορεί να εγείρει τη φαντασία σου και να ταξιδέψεις σε μέρη πραγματικά αλλά και φανταστικά. Όπου και όπως θες εσύ...

Δημοφιλή Άρθρα