Τι είναι η παράλληλη στήριξη που τόσο συχνά ακούμε και βλέπουμε;
Όταν
ένα παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αξιολογηθεί από τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης
Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) έχει την δυνατότητα επιπλέον
βοήθειας από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής στο σχολικό χώρο, αυτό ονομάζεται
παράλληλη στήριξη.
Τι
πρέπει να κάνει ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης;
1. Ενημερώνεται
από το διευθυντή του σχολείου σχετικά με τις ανάγκες του/της μαθητή/τριας, για τον οποίο
έχει εγκριθεί παράλληλη στήριξη (portfolio).
2. Αξιολογεί
τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του/της μαθητή/τριας και συντάσσει εξατομικευμένο
εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία, αν είναι εφικτό, με το ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ., το
σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής και τον εκπαιδευτικό της τάξης.
3. Υλοποιεί
το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα και έξω από την τάξη και είναι
συνολικά υπεύθυνος για όλες τις δραστηριότητες της σχολικής ζωής (διαλείμματα,
επισκέψεις, εκδηλώσεις κ.λπ.) στις οποίες συμμετέχει ο/η μαθητής/τρια.
4. Συνεργάζεται
με το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής και τα ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ. στις περιπτώσεις
μαθητών που παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία και προβλήματα.
5. Συντάσσει
ατομικό εκπαιδευτικό και εβδομαδιαίο πρόγραμμα υποστηρικτικών δραστηριοτήτων
του/της μαθητή/τριας .
6. Βρίσκεται
πάντα στο σχολείο πριν την έλευση του/της μαθητή/τριας και δεν φεύγει πριν
την αποχώρηση του/της από το σχολικό χώρο.
7. Κρατάει
σημειώσεις και υλικό από τις επιδόσεις του/της μαθητή/τριας.
8. Ενημερώνει
τους γονείς για τις επιδόσεις του/της μαθητή/τριας.
Όλα
όσα προαναφέρθηκαν πολλές φορές τροποποιούνται σύμφωνα με τις ανάγκες του/της μαθητήτριας, την συνεννόηση με την διεύθυνση του σχολείου αλλά και του συλλόγου
διδασκόντων.
Δεν
χρειάζεται πανικός, μόνο αγάπη για τα παιδιά!
Επιμέλεια:
Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like: Teacher's Blog
Πηγές:
Διάβασε
επίσης:
Παράλληλη στήριξη σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Σχέσεις εκπαιδευτικού γενικής τάξης και παράλληλη στήριξη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου