Το τμήμα ένταξης είναι η θεσμοθετημένη δομή Ειδικής Αγωγής που λειτουργεί μέσα στο γενικό σχολείο, με στόχο την εκπαιδευτική παρέμβαση με εξατομικευμένο πρόγραμμα σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Στο Τμήμα Ένταξης μπορούν να
συμμετέχουν μαθητές :
· Που
έχουν γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα.
· Που δεν έχουν γνωμάτευση αλλά έχει παρατηρηθεί από τον εκπαιδευτικό της τάξης ότι παρουσιάζουν δυσκολίες. Σε αυτή την περίπτωση απαιτείται ενυπόγραφη υπεύθυνη δήλωση από τον γονέα ότι επιτρέπει στο παιδί του να φοιτά στο Τμήμα Ένταξης καθώς και αξιολόγηση του μαθητή από τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής.
Διάβασε επίσης: Τι είναι τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ και ποιος ο σκοπός τους;
Το
πρόγραμμα που ακολουθούν οι μαθητές του Τμήματος Ένταξης είναι είτε
εξειδικευμένο ατομικό είτε εξειδικευμένο ομαδικό ανάλογα με τις εκπαιδευτικές τους
ανάγκες. Είναι αυτονόητο πως οι μαθητές εκείνοι δεν χάνουν τα μαθήματα που
αγαπούν π.χ. Γυμναστική, Εικαστικά κλπ. ή δραστηριότητες που δεν
επαναλαμβάνονται π.χ. πειράματα, θεατρικά παιχνίδια, διαγωνίσματα, αλλά εκείνα
που εύκολα μπορούν να αναπληρωθούν στο σπίτι όπως είναι π.χ. τα Θρησκευτικά. Να
σημειωθεί εδώ ότι οι μαθητές που συμμετέχουν στο Τμήμα Ένταξης δεν μπορούν να
υπερβαίνουν τις 15 ώρες την εβδομάδα.
Το
Τμήμα Ένταξης δεν αποτελεί ενισχυτική διδασκαλία, ο εκπαιδευτικός ειδικής
αγωγής καλείται να κάνει παρέμβαση στις επιμέρους δυσκολίες των μαθητών π.χ. δυσκολίες
στην γραφή, αργός ρυθμός ανάγνωσης, δυσκολία στην παραγωγή προφορικού και
γραπτού λόγου και τέλος, να διδάξει γνωστικές και μεταγνωστικές στρατηγικές
διαχείρισης της γνώσης καθώς και έναν
δομημένο τρόπο μελέτης στο σχολείο και το σπίτι.
Διάβασε επίσης: Ο θεσμός της συνεκπαίδευσης και οι υποχρεώσεις του ειδικού παιδαγωγού
Αγαπητοί γονείς μη φοβηθείτε την αξιολόγηση ή την φοίτηση στο Τμήμα Ένταξης, οι εκπαιδευτικοί όπως κι εσείς, εννοείται, επιθυμείτε το καλύτερο για τα παιδιά. Δείξτε εμπιστοσύνη και να είστε ανοιχτοί στο διάλογο.
Με αγάπη ,
Η
δασκάλα σας
Επιμέλεια:
Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like: Teacher's Blog
Πηγές:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου