Ως συνεκπαίδευση ορίζουμε την από κοινού διδασκαλία του εκπαιδευτικού της γενικής τάξης και εκείνου της ειδικής αγωγής. Η εναλλαγή ρόλων και αρμοδιοτήτων στόχο έχουν την ένταξη όλων των μαθητών στο κοινωνικό σύνολο και τη διαφοροποίηση του μαθήματος. Η συνεργασία αναδεικνύει νέες αποτελεσματικές προσεγγίσεις και μεθόδους, προωθεί την ανάπτυξη της ενταξιακής κουλτούρας, αίρονται οι διακρίσεις και η διαφορετικότητα προσλαμβάνει θετικό χαρακτήρα (Ainscow et al, 2006.Lee, 2007).
Έτσι
λοιπόν σήμερα, σας παραθέτουμε τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των
εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης και Συνεκπαίδευσης έτσι όπως αναφέρονται από
το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων:
«Οι
εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης
1.
Ενημερώνονται από τον/την Διευθυντή/ντρια του σχολείου σχετικά με τις ανάγκες
του/της
μαθητή/τριας,
για τον οποίο έχει εγκριθεί παράλληλη στήριξη λαμβάνοντας υπόψη την
αξιολογική
έκθεση-γνωμάτευση του ΚΕΣΥ, σχετικές παιδαγωγικές εκθέσεις καθώς και άλλες
αξιολογήσεις-
γνωματεύσεις που πιθανόν υπάρχουν από άλλους φορείς αξιολόγησης (σχετική3).
2.Αξιολογούν
τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του/της μαθητή/τριας και συντάσσουν
εξατομικευμένο
πρόγραμμα εκπαίδευσης (ΕΠΕ) λαμβάνοντας υπόψη τους βασικούς άξονες και
τις
υποδείξεις του ΚΕΣΥ (σχετική 3).
3.
Υλοποιούν το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα και έξω από την τάξη
και
είναι
συνολικά υπεύθυνοι για όλες τις δραστηριότητες της σχολικής ζωής (διαλείμματα,
επισκέψεις,
εκδηλώσεις κ.λπ.) στις οποίες συμμετέχει ο μαθητής (σχετική 2).
4.
Συνεργάζονται με τα αρμόδια ΚΕΣΥ στις περιπτώσεις μαθητών/τριών που
παρουσιάζουν
ιδιαίτερη
δυσκολία και προβλήματα προσαρμογής (σχετική 3).
5.
Συντάσσουν, σε συνεργασία με τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό του τμήματος,
καθώς και
τους/τις
εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο τμήμα, το εβδομαδιαίο πρόγραμμα υποστηρικτικών
δραστηριοτήτων
του/της μαθητή/τριας το οποίο υποβάλλεται στον/στην Διευθυντή/ντρια του
σχολείου
και φυλάσσεται στον ατομικό φάκελο του/της μαθητή/τριας (σχετική 3).
6.
Προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μαθητές συστεγαζόμενου ή όμορου σχολείου που
χρειάζονται
παράλληλη στήριξη ύστερα από απόφαση του/της οικείας Διευθυντή/ντριας
Εκπαίδευσης
(σχετική 3).»
Σκοπός μας με το σημερινό άρθρο ήταν να γίνει κατανοητός ο
ρόλος και το έργο του εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης και συνεκπαίδευσης. Στη
συνέχεια θα βρείτε χρήσιμο υλικό προς αξιοποίηση.
Επιμέλεια
: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like: Teacher's Blog
Διάβασε επίσης: Εκπαιδευτικό υλικό για την παράλληλη στήριξη και την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολείο
Σχολική ετοιμότητα: Είναι το παιδί μου έτοιμο να πάει σχολείο;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου