Μία από τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που ίσως δεν παρατηρούμε συχνά, είναι η δυσκολία στα μαθηματικά ή αλλιώς η δυσαριθμησία. Τα σημάδια αυτής κάνουν την εμφάνισή τους από τα πρώτα κιόλας σχολικά χρόνια των παιδιών αφού σχετίζεται ακόμη και με τον προσανατολισμό στο χώρο ή και την σειροθέτηση.
Συγκεκριμένα
ένα παιδί με δυσαριθμησία δυσκολεύεται:
· Να
ξεχωρίσει το αριστερά από το δεξιά.
· Να
βάλει στην σειρά μια ιστορία από εικόνες.
· Να
μετρήσει αντίστροφα από το 10-0.
· Να
κάνει νοερούς υπολογισμούς.
· Να βάλει σωστά τις θέσεις των ψηφίων στις κάθετες πράξεις.
· Να
ξεχωρίσει πότε κάνουμε πρόσθεση/αφαίρεση/πολλαπλασιασμό/διαίρεση.
· Να
εντοπίσει την αξία των ψηφίων.
· Να
μάθει την προπαίδεια.
· Να
κάνει σωστή χρήση των μαθηματικών συμβόλων.
Πολλές
φορές οι μαθητές με δυσαριθμησία μπερδεύουν την γραφή των αριθμών 7 με το 4 ή
το 6 με το 9 ακόμη και το 3 με το ε. Είναι οι μαθητές που θα σκεφτούν πριν
γράψουν έναν αριθμό γιατί ίσως δεν μπορούν να ανακαλέσουν ποιος είναι.
Είναι
σημαντικό λοιπόν, παρατηρώντας το παιδί μας κι αν εντοπίσουμε τέτοια στοιχεία που
ίσως φανερώνουν κάποια ειδική μαθησιακή δυσκολία στα μαθηματικά, να προβούμε σε
παρέμβαση. Δεν χρειάζεται πανικός, αρκεί η συνεργασία σχολείου, οικογένειας και του κατάλληλου ειδικού παιδαγωγού για την σωστή παρέμβαση και ενίσχυση του παιδιού σας.
Βρείτε
χρήσιμα βίντεο : Teacher's Blog Youtube
Επιμέλεια:
Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like:Teacher's Blog