Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021

Εκπαιδευτικό υλικό: Μαθηματικά Στ' Δημοτικού

Εκπαιδευτικό υλικό Μαθηματικά Στ' Δημοτικού.
Θυμάσαι τα ποσοστά; Πώς δημιουργούμε ποσοστά; Πώς μετατρέπουμε δεκαδικούς αριθμούς σε ποσοστά;
Αν όχι, εδώ σας έχω ασκησούλες για να τα θυμηθείτε καλύτερα.
Βρείτε επίσης ασκήσεις σε όποια ενότητα ψάχνετε στο προφίλ μου στο LiveWorksHeets, LalouS .

Follow & Like : Teacher's Blog

Μαθηματικά Στ' Δημοτικού 40-41

Τρίτη 2 Μαρτίου 2021

Πώς «πρέπει» να κρατάω το μολύβι μου;

    Η λαβή του μολυβιού είναι κάτι το οποίο έχει παιδέψει πολλούς γονείς και εκπαιδευτικούς. Η αλήθεια είναι πως είναι ένα θέμα που αλλάζει ανάλογα με την ηλικία του μαθητή. Ωστόσο η κατάλληλη λαβή του μολυβιού είναι η τριποδική, δηλαδή η χρήση του αντίχειρα, του δείκτη και του μέσου,  με σκοπό να γράφουμε πιο ξεκούραστα.

   Τονίζω πώς η λαβή του μολυβιού κατά αυτόν τον τρόπο βοηθά τον μαθητή να γράφει πιο ξεκούραστα δεν επηρεάζει την γραφή του  και τα «ωραία» ή «άσχημα» γράμματα. Μας νοιάζει να είναι ευανάγνωστα όχι καλλιγραφικά.  Πρέπει βέβαια να καταστεί σαφές πως η λαβή του μολυβιού ή τα γράμματα αποτελούν ενδείξεις για κάποια μαθησιακή δυσκολία,  όπως για παράδειγμα αυτή της γραφοκινητικής ανωριμότητας. Οπότε καλό θα ήταν να αποκλείσουμε όλα τα πιθανά σενάριο.

Στη συνέχεια αναφέρουμε τα στάδια εξέλιξης της λαβής ανά ηλικία.

ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΛΑΒΗΣ

·         0-6 μήνες δεν υπάρχει εκούσια κίνηση.

Όταν το αντανακλαστικό του δραγμού εκλύεται (4ο μήνα) το παιδί πιάνει αντικείμενα με τα 4 δάχτυλα και το ωλένιο άκρο της παλάμης (ανώριμη παλαμιαία σύλληψη).

·         Τον 6ο μήνα το παιδί κατακτά την παλαμιαία σύλληψη.

·         Τον 7ο-9ο μήνα μπορεί να πιάσει μικρά και μεγάλα αντικείμενα με τα δάχτυλα και τον αντίχειρα σε αντίθεση.

·         Τον 9ο-12ο μήνα τελειοποιεί τη σύλληψη μικρών αντικειμένων με τα δάχτυλα και τον αντίχειρα σε αντίθεση

·         Τον 18ο μήνα – 3ο έτος γίνεται κατάκτηση της κυλινδρικής, της σφαιρικής και της πλάγιας σύλληψης

·         Το 3ο έτος το παιδί κατακτά τη στατική τριποδική λαβή.

ΕΙΔΗ ΣΥΛΛΗΨΗΣ

·         Παλαμιαία χωρίς αντίθεση αντίχειρα

·         Παλαμιαία με αντίθεση του αντίχειρα

         1)κυλινδρική

         2)σφαιρική

         3)Άγκιστρο

         4) Λαβή δύναμης

·         Ενδιάμεσο στάδιο εξέλιξης λαβής

1.      Ενδογενείς παλαμιαία

2.      Πλάγια

·         Εξελιγμένες λαβές

·         Διποειδής (ένωση του αντίχειρα με δείκτη ή μέσο)

·         Τριποειδής (ένωση του αντίχειρα με δείκτη ΚΑΙ μέσο)

·         Δαχτυλική (ένωση του αντίχειρα με δείκτη ή μέσο στις άκρες)


Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία

Εκπαιδευτικός

Follow & Like :Teacher's Blog

Δείτε επίσης: 


Πηγές :

  • Amundson, S. (2005). Prewriting and handwriting skills. In J. Case-Smith (Ed.),Occupational therapy forchildren (5th ed.). St Louis: Elsevier, Inc.
  • Centers for Disease Control and Prevention. (2014, March 27). Important Milestones: Your Child at FourYears. Retrieved fromhttp://www.cdc.gov/ncbddd/actearly/milestones/milestones-4yr.html
  • Centers for Disease Control and Prevention. (2014, March 27). Important Milestones: Your Child at FiveYears. Retrieved fromhttp://www.cdc.gov/ncbddd/actearly/milestones/milestones-5yr.html
  • Exner, C. (2005). Development of hand skills. In J. Case-Smith (Ed.),Occupational therapy forchildren (5th ed.). St Louis: Elsevier, Inc.
  • Smith, B. (2011).From Rattles to Writing: A parent’s guide to hand skills. Framingham: Therapro,Inc.
  • Yakimishyn, J. E., & Magill-Evans, J. (2002). Comparisons among tools, surface orientation, and pencil grasp for children 23 months of age.American Journal of Occupational Therapy, 56, 564–572.

 

Σελίδες

Δημοφιλή άρθρα

Τρόποι για να ενισχύσετε αναπτυξιακά το νεογέννητο μωρό σας

Από την έλευσή του το νεογέννητο, ένα μικρό πλάσμα, έχει θολή όραση, επικοινωνεί με το κλάμα, δεν μπορεί να στηρίξει το κεφάλι του και κουνά...

Δημοφιλή Άρθρα