Η μουσική από την αρχαιότητα μέχρι και
σήμερα έχει ευεργετική επίδραση στους ανθρώπους, αφού σύμφωνα με έρευνες «η
μουσική μειώνει την κόπωση ή καθυστερεί την εμφάνισή της ,επιταχύνει τον αναπνευστικό
ρυθμό, μειώνει τα επίπεδα άγχους και ηρεμεί το άτομο» (Randall Mcclellan 1991).
Σχετικά με την βελτίωση των δεξιοτήτων ενός παιδιού
με αυτισμό, η βιβλιογραφία αναφέρει πως η μουσική έχει θεραπευτικές ιδιότητες
λόγω του επαναλαμβανόμενου μουσικού μοτίβου. Αυτός είναι ο σπουδαιότερος λόγος,
διότι ταιριάζει στον επαναλαμβανόμενο τρόπο σκέψης του ατόμου με αυτισμό. Η
μουσική εναρμονίζει το σώμα, το μυαλό, το συναίσθημα και το πνεύμα.
Η μουσική ακόμη, επιδρά οργανωτικά στις σκέψεις
των παιδιών με αυτισμό, προάγει την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων και την συναισθηματική
ωρίμανση τους. Επιπλέον, η μουσική βοηθά στην καλύτερη επικοινωνία των ατόμων
με αυτισμό.
Τέλος,
η μουσική σε συνδυασμό με την κίνηση (μουσικοκινητική) συνδέει τον εσωτερικό
κόσμο του ατόμου με τον εξωτερικό και το βοηθάει να επικοινωνεί καλύτερα με
αυτόν. Η μουσικοκινητική προάγει την συναισθηματική ασφάλεια και σιγουριά λόγω
των κανόνων που έχει (αρχή, μέση, τέλος, επανάληψη στο ρυθμό και τη μελωδία).
Συμπεραίνουμε,
πως η μουσική σε συνδυασμό με την κίνηση τις περισσότερες φορές δρα ευεργετικά προς
τα άτομα με ειδικές ανάγκες και ιδιαίτερα σε αυτά που βρίσκονται στο φάσμα του
αυτισμού. Προάγουν την συναισθηματική σκέψη, ασφάλεια και επικοινωνία.
Ας αφεθούμε
λοιπόν στον ρυθμό της μουσικής
Επιμέλεια:
Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Πηγές
Randall Mcclellan
1991
Οδηγός
εξατομικευμένου προγράμματος για παιδιά με Αυτισμό, σελ. 30-31
Follow & Like:Teacher's Blog