Διαθέτει τα εξής τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά: το ευέλικτο περιβάλλον (flexible environment), το οποίο σχετίζεται με την ευελιξία που προσφέρει στον τρόπο διδασκαλίας, την μαθησιακή κουλτούρα (learning culture), η οποία αλλάζει από εκείνη της παραδοσιακής διδασκαλίας, το στοχευμένο περιεχόμενο (intentional content) σε όσα διδάσκει ο εκπαιδευτικός και τον επαγγελματία εκπαιδευτικό (professional educator).
Το μοντέλο της Αντεστραμμένης Τάξης, περιλαμβάνει τρία στάδια προετοιμασίας και εφαρμογής:
· 1ο στάδιο: Πριν την Τάξη
Οι
μαθητές λαμβάνουν το ψηφιακό υλικό συνήθως με την μορφή βίντεο, το οποίο χρειάζεται
να το παρακολουθήσουν. Σε αυτό το στάδιο οι μαθητές συμμετέχουν,
αλληλεπιδρώντας με τα ψηφιακά εργαλεία, στη διαδικασία της μάθησης.
· 2ο στάδιο: Μέσα στην Τάξη
Στο
δεύτερο στάδιο χρησιμοποιούνται ενεργητικές και συμμετοχικές διδακτικές
τεχνικές με σκοπό να εμπλακούν περισσότερο οι μαθητές. Οι μαθητές απαντούν και
συζητούν για το υλικό που διάβασαν, συνδυάζουν τις πληροφορίες και
συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους σε διάφορες δραστηριότητες που
υλοποιούνται μέσα από την σχολική τάξη.
· 3ο στάδιο: Μετά την Τάξη
Στο τελευταίο στάδιο οι μαθητές αναστοχάζονται
και αξιολογούν τις γνώσεις – δεξιότητες που απέκτησαν μέσα από εκπαιδευτικές
δραστηριότητες που γίνονται μέσα στην τάξη υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού.
Βιβλιογραφία
Abeysekera, L., & Dawson, P. (2015).Motivation and cognitive load in the flipped
classroom: definition, rationale and a call for research.HigherEducationResearch&Development,
34(1), 1-14.
Bergmann, J., &Sams, A. (2012). Flip your classroom. USA:
Iste. Ascd.
Bishop, J.L., &Verleger, M. A. (2013).Theflippedclassroom: A survey of the
research. In ASEENationalConferenceProceedings. Atlanta,
GA.