Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022

Γνωρίζεις τη σημασία της αξιολόγησης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες;

 Το σημαντικότερο βήμα στην προσπάθεια παρέμβασης σε έναν μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες, με καθυστέρηση λόγου και με αναπτυξιακές δυσκολίες είναι η σωστή αξιολόγηση. Μόνο όταν γνωρίζουμε με την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια το είδος αλλά και την έκταση του προβλήματος, θα μπορέσουμε να συντάξουμε αλλά και να εφαρμόσουμε σωστά ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διδασκαλίας. Η διαδικασία της αξιολόγησης θα μας δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες για να διαμορφώσουμε έγκυρα και έγκαιρα την κατάλληλη στοχοθεσία. Η υλοποίηση της αξιολόγησης είναι σημαντικό να υλοποιείται από μία διεπιστημονική ομάδα,  ώστε  να συγκεντρώνονται με ολιστικό τρόπο όλες οι πληροφορίες.

Ποια είναι τα βήματα της σωστής και αποτελεσματικής αξιολόγησης;

1.Αρχικά, θα πρέπει να έχουμε ένα πλήρες ιστορικό (ατομικό, οικογενειακό, ιατρικό) για το μαθητή. Αυτό μπορούμε να το πάρουμε με μια συνέντευξη με τους γονείς, η λήψη ιστορικού είναι καλό να υλοποιείται από ψυχολόγο ή κοινωνικό λειτουργό, διότι αυτές οι ειδικότητες είναι ικανές να συλλέξουν και να ερμηνεύσουν τις πληροφορίες.

2.  Στη συνέχεια και αφού αποκλειστούν από το ιστορικό ορισμένα παθολογικά αίτια, που εφόσον εντοπιστούν είναι σημαντικό να παραπεμφθούν για περαιτέρω αναπτυξιακό έλεγχο.

3. Σημαντική είναι η αξιοποίηση σταθμισμένων ψυχομετρικών εργαλείων κατάλληλων για κάθε δυσκολία ή ανάγκη του μαθητή. Η χρήση σύγχρονων και αξιόπιστων διερευνητικών εργαλείων σχετίζεται άμεσα με τη συλλογή κατάλληλων πληροφοριών. Επίσης, πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η εφαρμογή και η ερμηνεία αποτελεσμάτων ψυχομετρικών εργαλείων πρέπει να γίνεται μόνο από εκπαιδευμένους θεραπευτές που διαθέτουν άδεια χρήσης των εργαλείων.

4. Η υλοποίηση της αξιολόγησης συνεχίζεται με την ερμηνεία και την ανάλυση των αποτελεσμάτων και τη σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης για ενημέρωση των διαγνωστικών μονάδων (ΚΕΔAΣY, Κέντρα Ψυχικής Υγείας) για τη λήψη της ανάλογης γνωμάτευσης.

Η διαδικασία της αξιολόγησης αποτελεί από τα σημαντικότερα βήματα για την επιτυχημένη και αποτελεσματική  αντιμετώπιση των δυσκολιών και των αδυναμιών που παρουσιάζουν  παιδιά και έφηβοι.  Πρέπει να γίνεται από έμπειρους θεραπευτές με γνώση στη χρήση αξιολογητικών εργαλείων και όχι μεμονωμένα, βιαστικά και με επιφανειακό τρόπο.

Αξιολογώ σημαίνει εντοπίζω, αναλύω, ερμηνεύω και σχεδιάζω!

Θα κατασκευάζατε ποτέ σπίτι χωρίς σχεδιασμό; Γιατί λοιπόν να εφαρμόζετε πρόγραμμα παρέμβασης, χωρίς την κατάλληλη αξιολόγηση;

Επιμέλεια άρθρου:

Μάρθα Ι. Ηλιοπούλου

Ειδική Παιδαγωγός/Φιλόλογος

MA Special Education/B.T.E.C Edexcel

Μέλος Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών

e-mail  misparth@hotmail.gr

Αναδημοσίευση άρθρου από: allaboutparents.gr

Follow & LikeTeacher's Blog


*Η εικόνα είναι από το site του allaboutparents.gr



Σελίδες

Δημοφιλή άρθρα

Πασχαλινές κατασκευές για το σχολείο🐞

  Οι μέρες για το Πάσχα πλησιάζουν και σίγουρα οι περισσότεροι από εμάς ψάχνουμε κατασκευές που μπορούμε να κάνουμε παρέα με τα παιδιά στο σ...

Δημοφιλή Άρθρα