Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2019

Είναι κακό να κάνουν τα παιδιά δουλειές στο σπίτι;


  
Πολλές μανούλες θέλοντας πάντα να προσφέρουν το καλύτερο στα παιδάκια τους, δεν τα αφήνουν να κάνουν ούτε βασικές δουλειές μέσα στο σπίτι, όπως π.χ. να βάλουν το πιάτο τους στο νεροχύτη. Κάτι που κατά την γνώμη μου, δεν βοηθάει τα παιδιά ούτε στην μετέπειτα ζωή τους, διότι δεν ανεξαρτητοποιούνται και πάντα περιμένουν κάποιον να τους βοηθήσει.
   Έτσι λοιπόν θέλοντας να σας βοηθήσω και από προσωπική μου εμπειρία, σας προτείνω κάποιες δουλειές που μπορούν να κάνουν οι μικροί μας φίλοι αγόρια και κορίτσια ανάλογα με την ηλικία τους.

    Στην ηλικία των 2-3 ετών:
ˉ       Μπορεί να τρώει μόνο του το φαγητό του. Ίσως να λερωθεί ή να λερώσει την κουζίνα σας, αλλά δεν πειράζει, πρέπει να μάθει, οπότε υπομονή.
ˉ       Μπορεί να μαζεύει μόνο του τα παιχνίδια του. Ένα μεγάλο κουτί για να βάζει μέσα όλα του τα παιχνίδια θα βοηθούμε πολύ. Να είναι δηλαδή η θέση όλων των παιχνιδιών σε ένα σημείο.
ˉ       Να υπάρχει δικός του χώρος για τα άπλυτα ρούχα του, έτσι θα έχει πρόσβαση εκείνο και θα το κάνει μόνο του.
ˉ       Επίσης, να πετάει τα σκουπίδια στον κάδο απορριμμάτων και όχι να τα αφήνει π.χ. στο τραπέζι να τα μαζέψει η μαμά ή ο μπαμπάς.

Στην ηλικία των 4-5 ετών:
ˉ       Μπορεί να διαλέγει μόνο του τα ρούχα του και να ετοιμάζεται.
ˉ       Μπορεί ακόμη να στρώνει το κρεβάτι του και πλέον να τακτοποιεί τα παιχνίδια του σε θέσεις.
ˉ       Μπορεί επίσης, να βάζει τα πιάτα στο πλυντήριο πιάτων αν υπάρχει ή να βοηθάει την μαμά να τα πλύνει.
ˉ       Αν υπάρχει κατοικίδιο, σίγουρα μπορεί να του βάλει νερό και τροφή
ˉ       Τέλος, μπορεί να ετοιμάζει το κολατσιό του για το σχολείο π.χ. ένα τοστ.

Στην  ηλικία των 6-7 ετών:
ˉ       Μπορεί να στρώνει και να μαζεύει το τραπέζι.
ˉ       Να δίνει τα ρούχα του για πλύσιμο στην μαμά ή τον μπαμπά.
ˉ       Να τακτοποιεί τα καθαρά του ρούχα.
ˉ       Να οργανώνει το διάβασμα του και να φτιάχνει την τσάντα του για την επόμενη ημέρα.

Στην ηλικία των 8-9 ετών:
ˉ       Μπορεί πλέον να κάνει μπάνιο χωρίς καμία βοήθεια, να ετοιμάζεται, να στεγνώνει τα μαλλιά του και έπειτα να μαζεύει και το μπάνιο από τυχόν νερά.
ˉ       Μπορεί πλέον με την σωστή καθοδήγηση να βάλει πλυντήριο πιάτων αλλά και ρούχων.
ˉ       Μπορεί να ετοιμάζει μόνο του το πρωινό που επιθυμεί αλλά και το γεύμα του σχολείου.

Στην ηλικία των 10-11 ετών:
ˉ       Μπορεί να καθαρίζει μόνο του το δωμάτιο του (σκούπισμα, σφουγγάρισμα, ξεσκόνισμα).
ˉ        Μπορεί με συνοδεία να βγάλει βόλτα το κατοικίδιο.
ˉ       Τέλος, η βοήθεια που μπορεί να προσφέρει στα μικρότερα αδέρφια του είναι πολύτιμη.

Στην ηλικία των 12 ετών και άνω:
ˉ       Μπορεί να πετάει τα σκουπίδια
ˉ       Να μαγειρεύει πιο σύνθετα πιάτα (πάντα με την επίβλεψη ενός ενήλικα στην  κουζίνα).
ˉ       Μπορεί να προσέχει τα μικρότερα αδέρφια του.
ˉ       Μπορεί να κάνει περισσότερες δουλειές μέσα στο σπίτι και να αναλάβει ευθύνες.
ˉ       Τέλος, μπορείτε να δοκιμάσετε με μια μικρή λίστα να πάει στο μπακάλικο της γειτονιάς.

  Όλα όσα προαναφέρθηκαν είναι ενδεικτικά. Το κάθε παιδί είναι διαφορετικό και η κάθε οικογένεια επίσης. Καλό θα ήταν όμως να δίνεται ευθύνες στα παιδάκια σας, αυτό τα κάνει χαρούμενα και δημιουργικά. Όσα ανέμελα και να θέλετε να τα μεγαλώσετε δεν τους κάνετε πάντα καλό, διότι μεγαλώνοντας δεν θα είναι πάντα εκεί κάποιος να τους κάνει όλες τις δουλειές. Φυσικά και δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως πως είναι παιδιά και χρειάζονται χώρο και χρόνο για χαλάρωση και παιχνίδι εκτός των άλλων .


Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like: Teacher's Blog

Πηγές:
Κοσμαρίκου Αλεξάνδρα, Παιδίατρος

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019

Πώς βοηθάμε τους μαθητές μας να ξεπεράσουν τους φόβους τους;


Ορισμένες φορές κάποια παιδιά είναι περισσότερο ευάλωτα συναισθηματικά, ευαίσθητα ή έχουν άγχος σε σύγκριση με κάποια άλλα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση συμπτωμάτων φόβου.
Ο φόβος είναι ένα από τα πιο βασικά ανθρώπινα συναισθήματα.Τα μικρά παιδιά συχνά φοβούνται το σκοτάδι, να είναι μόνοι, τους ξένους και τα τέρατα ή άλλα τρομακτικά φανταστικά πλάσματα.Οι προσωπικές εμπειρίες του κάθε παιδιού είναι εκείνες που καθορίζουν την ένταση του φόβου που βιώνει το παιδί απέναντι σε κάποια ερεθίσματα. Μερικοί φόβοι μπορεί να ξεπεραστούν γρήγορα από τα παιδιά, άλλοι όμως μπορεί να συνεχίσουν σε διαφορετικό βαθμό.
Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να βοηθήσουν τους μαθητές τους να τους ξεπεράσουν.
Σαν προτάσεις μπορούμε να προτείνουμε τις εξής:
Να ακούσουν με προσοχή το φόβο του παιδιού.
Να εξηγήσουν ότι ο φόβος είναι κάτι φυσιολογικό.
Να εξηγήσουν στο παιδί ότι όλοι διακατέχονται από φόβους, και ότι πρέπει να μάθει να τους ξεπερνάει.
Να το επιβραβεύουν κάθε φορά που προσπαθεί να αντιμετωπίσει τον φόβο του.
Να τον εξοικειώσουν σταδιακά με το ερέθισμα του φόβου του.
Να χρησιμοποιήσουν εικονογραφημένα παιδικά βιβλία και παραμύθια με παιδιά που φοβούνται αλλά καταφέρουν να το ξεπεράσουν.
Να χρησιμοποιήσουν το παιχνίδι για να μιλήσουν για τους φόβους.
Να δουν το βίντεο με τίτλο«Piper» και να εργαστούν πάνω σε αυτό.

   Δεν υπάρχει παιδί, που να μην φοβάται κάτι. Σε άλλα εμφανίζεται σε μικρότερο βαθμό και σε άλλα σε μεγαλύτερο.Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να βοηθήσουν τα παιδιά, να διώξουν μακριά όσα τους φοβίζουν.


Με την υπομονή σας, τη σταθερή υποστήριξη και την αποδοχή, τα μικρά παιδιά μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν τα συναισθήματα φόβου που αποτελούν μέρος της ανάπτυξής τους.
Ακολουθεί βίντεο: Piper 


Καλαματιανού Αμαλία, Εκπαιδευτικός

Follow & Like:Teacher's Blog

Βιβλιογραφία
OreniusT.,PsychL.,Sa¨ilaH., MikolaK., RistolainenL. (2018), Fear of Injections and Needle PhobiaAmong Children and Adolescents: AnOverview of Psychological, Behavioral,and Contextual Factors, Open NursingVolume 4: 1– 8.
GoetzeG. Helping Children Overcome Fears, Consumer and Family Sciences

Σελίδες

Δημοφιλή άρθρα

Η σπουδαιότητα της σχολικής βιβλιοθήκης

Βιβλίο, ένα εγχειρίδιο που μπορεί να εγείρει τη φαντασία σου και να ταξιδέψεις σε μέρη πραγματικά αλλά και φανταστικά. Όπου και όπως θες εσύ...

Δημοφιλή Άρθρα