Τι είναι το μαθησιακό στυλ;
Ο τρόπος με τον οποίο ο καθένας από εμάς αντιλαμβάνεται, κωδικοποιεί,
επεξεργάζεται, συνδέει παλιές με νέες γνώσεις και τελικά μαθαίνει ονομάζεται
μαθησιακό στυλ.
Τύποι μάθησης
Οπτικός τύπος
Όταν ανήκει κάποιος σε αυτή τη κατηγορία μάθησης, οι πληροφορίες
αποθηκεύονται στο μυαλό του σαν εικόνες. Είναι πιθανό για παράδειγμα το παιδί
να θυμάται σε ποια σελίδα βρίσκεται η απάντηση που είχε υπογραμμίσει και όχι
ακριβώς τι έλεγε. Συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις τα παιδιά επωφελούνται
γράφοντας πλαγιότιτλους ή και υπογραμμίζοντας τις πληροφορίες με διαφορετικά χρώματα.
Ακουστικός τύπος
Στον τύπο αυτό μάθησης το παιδί προτιμά να ακούει το μάθημα. Συχνά όταν μελετά
μόνο του διαβάζει δυνατά, θέτει ερωτήσεις στον εαυτό του και απαντά. Δεν είναι
λίγες οι φορές που μαθητές με αυτό τον τύπο μάθησης ηχογραφούν τον εαυτό τους
να λένε το μάθημα.
Λεκτικός τύπος
Αν ο μαθητής είναι λεκτικός τύπος, προτιμά να διαβάζει και να γράφει ότι
μελετά. Το χειροπιαστό υλικό είναι το εργαλείο του. Η μελέτη του διευκολύνεται με
τη χρήση βιβλίων και σημειώσεων.
Κιναισθητικός τύπος
Ο μαθητής με κιναισθητικό τύπο μάθησης προτιμά να κάνει πράγματα με τα
χέρια ή το σώμα του για να εσωτερικεύσει τις πληροφορίες που μελετά. Η
βιωματική μάθηση είναι το εργαλείο του.
Λογικο-μαθηματικός τύπος
Σε αυτό τον τύπο μάθησης το παιδί προτιμά τη λογική και τα μαθηματικά. Αναζητά
και αναγνωρίζει παντού κανόνες και μαθηματικά μοτίβα. Συνήθως έχει κλίση στις
φυσικές επιστήμες και την τεχνολογία.
Κοινωνικός τύπος
Όταν το παιδί προτιμά να μαθαίνει επικοινωνώντας με τους άλλους (λεκτικά ή
και όχι) τότε ανήκει το κοινωνικό στυλ μάθησης. Εργαλείο του είναι η ομαδικές
εργασίες, η ανταλλαγή γνώσεων και η συνεργασία.
Μοναχικός τύπος
Αν το παιδί ανήκει σε αυτό τον τύπο μάθησης προτιμά να μελετά μόνο του,
ανεξάρτητα και αυτόνομα. Έτσι καταφέρνει να μένει συγκεντρωμένο και να έχει τον
έλεγχο. Δεν ζητά συχνά βοήθεια και προτιμά ήσυχους χώρους για μελέτη.
Οφείλουμε να θυμόμαστε πως κάθε παιδί έχει το δικό του τρόπο και ρυθμό
μάθησης. Εμείς πρέπει να προσαρμοζόμαστε στους δικούς τους και όχι εκείνα σε
εμάς.
Επιμέλεια:
Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like:Teacher's Blog
Διάβασε επίσης:Είδη μνήμης
Πηγή: