Φανερά επηρεασμένη από την καθημερινή τριβή με παιδιά και εκπαιδευτικούς
αλλά και ύστερα από συζητήσεις με γονείς, διαπίστωσα πως αρκετά παιδιά
αντιμετωπίζουν δυσκολία στα μαθηματικά-στις τάξεις Δ’ Δημοτικού και πάνω- και
συγκεκριμένα στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων.
Έτσι αποφάσισα να γράψω κάποια βήματα που ίσως θα μπορούσε να ακολουθήσει
το παιδί πριν ξεκινήσει να λύνει το μαθηματικό πρόβλημα για να φτάσει πιο
γρήγορα και εύκολα στην λύση του.
·
Διαβάζω
προσεκτικά το πρόβλημα μέχρι να καταλάβω τι μου ζητάει. Αν δεν καταλάβω τι λέει
με την πρώτη το ξαναδιαβάζω.
·
Υπογραμμίζω
τις χρήσιμες πληροφορίες που μου δίνει το πρόβλημα.
·
Χρωματίζω
με διαφορετικό χρώμα τα δεδομένα και τα ζητούμενα του προβλήματος.
·
Φτιάχνω
έναν πίνακα και οργανώνω τα στοιχεία του προβλήματος(δεδομένα-ζητούμενα).
·
Σκέφτομαι
πιθανές λύσεις .
·
Αποφασίζω
τι πράξεις θα κάνω για να φτάσω στο επιθυμητό αποτέλεσμα (αυτό που μου ζητάει
το πρόβλημα).
·
Αφού
λύσω το πρόβλημα ελέγχω αν είναι σωστό.
·
Στο
τέλος δεν ξεχνάω να γράψω απάντηση στο πρόβλημα μου.
Συνήθως το μάθημα των μαθηματικών φαντάζει δύσκολο στα παιδιά και αυτό
οφείλετε είτε στην λάθος προσέγγιση από το σχολείο είτε από το σπίτι. Βοηθήστε
το παιδί να αγαπήσει την αριθμητική και να μην τρομοκρατείτε κάθε φορά που βλέπει
πράξεις, αριθμούς προβλήματα. Ξεκινήστε από πιο απλά πράγματα και έπειτα στα
πιο σύνθετα. Τα μαθηματικά είναι τρόπος σκέψης…Μην τα φοβάστε…
Επιμέλεια : Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός