Τι
είναι όμως τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και ποιος ο
σκοπός τους;
Άτομα ηλικίας 4 έως 22 ετών και έχουν κάποια ειδική εκπαιδευτική ανάγκη μπορούν να επισκεφτούν τα κέντρα αυτά.
Άτομα
με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται όσοι έχουν:
1.
Νοητική ανεπάρκεια ή
ανωριμότητα.
2.
Αισθητηριακές αναπηρίες όρασης
(τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση).
3.
Αισθητηριακές αναπηρίες ακοής
(κωφοί, βαρήκοοι).
4.
Κινητικές αναπηρίες – χρόνια μη
ιάσιμα νοσήματα.
5.
Διαταραχές ομιλίας λόγου.
6.
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (Δυσλεξία)
7.
Σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής
με ή χωρίς υπερκινητικότητα.
8.
Σύνθετες γνωστικές
συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες.
9.
Διάχυτες αναπτυξιακές
διαταραχές (φάσμα αυτισμού).
10.Ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.
11.Άλλες δυσκολίες (συναισθηματικές δυσκολίες, προβλήματα
συμπεριφοράς κ.α).
12.Ιδιαίτερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα
Οι αρμοδιότητες των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. είναι:
1.
Η έρευνα για τη διαπίστωση του
είδους και του βαθμού δυσκολιών των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
2.
Η εισήγηση για την εγγραφή,
κατάταξη και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα καθώς και η παρακολούθηση
και αξιολόγηση της εκπαιδευτικής πορείας των μαθητών.
4.
Ο καθορισμός του είδους των
τεχνικών βοηθημάτων και οργάνων που έχει ανάγκη το παιδί στο σχολείο ή στο
σπίτι .
5.
Η εισήγηση για την
αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών των μαθητών με προφορικές ή απλής μορφής
δοκιμασίες στις εξετάσεις της Α΄/θμιας ή Β΄/θμιας εκπαίδευσης.
6.
Η εισήγηση για την κατάρτιση
και εφαρμογή προγραμμάτων πρώιμης εκπαιδευτικής παρέμβασης.
Συμπεραίνουμε λοιπόν, πως το Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) οφείλει να βρίσκεται δίπλα στους μαθητές, στους γονείς αλλά και στους εκπαιδευτικούς με ρόλο βοηθητικό και συμβουλευτικό. Η συμβολή τους τέλος, στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην εξέλιξη των μαθητών είναι καθοριστική.
Επιμέλεια: Λάλου
Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like:Teacher's Blog
Πηγές:
Δείτε επίσης:
Σχέσεις εκπαιδευτικού γενικής τάξης και παράλληλη στήριξη