Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2020

Οδηγός για δασκάλους: Μαθησιακές δυσκολίες & ομαλή επιστροφή στα θρανία

 

Μια ακόμη σχολική χρονιά ξεκινά!

   Κάποιοι από τους μαθητές σας ανυπομονούν για αυτό και κάποιοι τρέμουν και μόνο στην ιδέα. Στην πλειοψηφία της δεύτερης κατηγορίας ανήκουν μαθητές που ίσως αντιμετωπίζουν κάποια μαθησιακή δυσκολία. Υπάρχουν απλοί τρόποι όπου μπορείτε να δημιουργήσετε ένα ευχάριστο σχολικό περιβάλλον και να τα βοηθήσετε να ξεκινήσει η χρονιά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

1.      Ταυτιστείτε με τον μαθητή.

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβετε πως νιώθει ένας μαθητής με κάποια μαθησιακή δυσκολία. Για αυτό το παιδί ο σχολικός χώρος είναι ένας χώρος συνυφασμένος με την αποτυχία, την απογοήτευση και ακόμα πολλά αρνητικά συναισθήματα που σχετίζονται με την απόδοση του. Κατανοήστε λοιπόν την αγωνία του σκεπτόμενοι για λίγο πως θα ήταν αν ήσασταν εσείς στην θέση του.

2.      Ενημερωθείτε με ένα μικρό ιστορικό του παιδιού...

...λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ώστε να έχετε μια εικόνα σχετικά με τις αδυναμίες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί, καθώς και για το ποια είναι τα δυνατά του σημεία.

3.       Μιλήστε με τους γονείς...

...του και πείτε τους ότι είστε διαθέσιμοι να σας ενημερώνουν για ότι αφορά το παιδί τους, αλλά και για να σας εκφράζουν τις ανησυχίες τους.

4.       Κρατήστε επαφή για ενημέρωση με τον θεραπευτή...

...σε περίπτωση που ο μαθητής σας ακολουθεί κάποιο #ΘεραπευτικόΠρόγραμμα

5.      Φροντίστε να νιώθουν άνετα και χρήσιμα μέλη της τάξης.

Μπορείτε να τους αναθέτετε μικρές εργασίες όπως να σας βοηθάνε να μοιράσουν τα τετράδια ή τα φυλλάδια κ.α.

6.       Προγραμματίστε την ημέρα.

 Φτιάξτε πινακάκια με το καθημερινό πρόγραμμα και βάλτε τα σε ένα εμφανές σημείο. Είναι πιο ᾽᾽ασφαλή᾽᾽ για τα παιδιά με #ΜαθησιακέςΔυσκολίες να γνωρίζουν τι πρόκειται να συμβεί.

7.      Τοιχοκολλήστε τους κανόνες της τάξης...

...διατυπωμένους με απλό τρόπο, γράφοντας τι θέλετε να κάνουν τα παιδιά και όχι τι δεν πρέπει να κάνουν, π.χ. "Δεν μιλάω την ώρα του μαθήματος" και όχι "Μη μιλάτε την ώρα του μαθήματος".

8.      Οργανώστε τα αρχεία σας...

...με έναν ξεχωριστό φάκελο για την σχολική πρόοδο του παιδιού και έναν άλλον που θα σχετίζεται με την ειδική εκπαίδευση.

   Μη ξεχάσετε την #θετική σας #διάθεση !Καλή σχολική χρονιά για εσάς και τους #μαθητές σας!

 

Επιμέλεια Μαρία Κυριαζή

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

Συγγραφέας - ΟΤ blogger

ria_kiriazi@hotmail.gr

ergotherapeiakids@gmail.com

www.ergotherapeiakids.blogspot.gr

 

Αναδημοσίευση :allaboutparents.gr

Follow & Like Teacher's Blog

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020

Όταν το παιδί σου μπαίνει στην κουζίνα η μαγειρική περνάει σε άλλη διάσταση!

 

   Όταν αποφασίσεις να μαγειρέψεις με το παιδί σου, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι η μαγειρική θα περάσει σε άλλη διάσταση. Πρέπει να είσαι προετοιμασμένη ότι σε χρόνο μηδέν, η κουζίνα σου θα μοιάζει με «πεδίο μάχης», καθώς τίποτα δεν θα υπάρχει στη θέση του πια! Όλα τα μαγειρικά σκεύη θα βρίσκονται έξω από τα ντουλάπια και τα τρόφιμα θα είναι σκορπισμένα στο πάτωμα, αλλά μην πτοηθείς.


   Μπορεί να χρειαστεί να μαγειρέψεις τα λαχανικά ολόκληρα και όχι κομμένα ως είθισται να κάνεις, αλλά αυτή θα είναι η ουσία της προσπάθειας να μαγειρέψεις με το μικρό σου πλάσμα που διψάει για περιπέτεια.

   Μία κουζίνα να μοιάζει με πεδίο μάχης και το μικρό σου «τερατάκι» σε ρόλο σεφ κοιτάζοντάς σε στα μάτια πονηρά, δίνοντάς σου σήμα πως ετοιμάζεται για την επόμενη ζαβολιά του.

   Μία τρελή και ταυτόχρονα συναρπαστική απόφαση να βάλεις στο κόσμο της μαγειρικής το παιδάκι σου!

   Με όποιες λέξεις και αν περιγράψω την εικόνα της κουζίνας τόσο κατά τη διάρκεια της απόπειρας να μαγειρέψω με βοηθό τον γιο μου όσο και το τέλος όλης αυτής της όμορφης εμπειρίας, θα είναι λίγες!

«Βομβαρδισμένο» τοπίο με όλη τη σημασία των λέξεων!

   Νομίζω αυτή είναι η κατάλληλη φράση να περιγράψω την εικόνα!Σκεφτόμουν μέρες να μαγειρέψουμε παρέα, είχα ακούσει να μου λένε «είσαι σίγουρη πως θέλεις να βάλεις ένα 2 χρόνο στην κουζίνα;»

«Ναι μωρέ σιγά, θα μαγειρέψουμε και θα με βοηθάει να βάζω τα υλικά μέσα στην κατσαρόλα», απαντούσα! Υπολόγιζα, όμως, χωρίς τον ξενοδόχο!

Ο γιος μου, ακούγοντας πως θα με βοηθήσει να ετοιμάσουμε το φαγητό, το πιο πιθανόν είναι να σκέφτηκε «Α, τέλεια ώρα για ανακαίνιση!»Δεν μπορώ να εξηγήσω αλλιώς το γεγονός πως δεν είχε αφήσει τίποτα μέσα στα ράφια και στα συρτάρια που μπορούσε να έχει πρόσβαση!

   Φυσικά δεν μπορώ να μην παραδεχτώ πως, παρά τις σκανδαλιές του, συνεργάστηκε άψογα ώστε να έχουμε να φάμε το μεσημέρι. Εννοείται πως το φαγητό έμοιαζε περισσότερο με κήπο παρά με φαγητό, μιας και δεν δεχόταν τίποτα λιγότερο από το να βάλουμε τα λαχανικά ολόκληρα μέσα στην κατσαρόλα.

   Φυσικά, θα μπορούσα να επέμβω και να το διορθώσω, αλλά δεν ήθελα να το κάνω, μιας και ήταν η πρώτη του φορά που βοήθησε τη μαμά στη μαγειρική και τρώγοντας το μεσημέρι ήθελα να δει πως τρώει το φαγητό που και ο ίδιος είχε βοηθήσει να ετοιμαστεί.

   Μπροστά στη χαρά του, τα ολόκληρα λαχανικά μέσα στο πιάτο δεν είχαν καμία απολύτως σημασία! Τα μάτια του έλαμπαν από χαρά, ο ενθουσιασμός του, το χαμόγελο δεν έλειψε ούτε για ένα λεπτό από το προσωπάκι του, οι αγκαλιές του κατά τη διάρκεια της μαγειρικής, τα πεταχτά στον αέρα φιλάκια ήταν αρκετά ώστε να επαναλάβω αυτή τη φανταστική εμπειρία πολλές φορές.

   Και τι έγινε που κόντεψα να πάθω «εγκεφαλικό» όταν αντίκρισα την εικόνα του γιου μου να έχει πασαλειφτεί με βούτυρο; Και τι έγινε που αντί για μία ώρα που θα μαγείρευα έμεινα μέσα στην κουζίνα 3,5 ώρες; Και τι πειράζει που έκανε σκανδαλιές;

Υπάρχει κάτι πιο όμορφο από το να βλέπεις δύο μικρά χεράκια να δημιουργούν και δυο παιδικά ματάκια να λάμπουν από ευτυχία λες και του χάρισες τον κόσμο ολόκληρο; Τίποτα δεν έχει μεγαλύτερη αξία από ένα παιδικό χαμόγελο!

   Η μαγειρική στην κουζίνα με ένα δίχρονο μπορεί να ακούγεται «τρομακτικό» μιας και δεν μπορείς να ξέρεις τι μπορεί να σκεφτεί το παιδικό, αθώο και ζαβολιάρικο μυαλουδάκι του, είναι όμως, από τις πιο όμορφες και δημιουργικές ασχολίες με το παιδί σου!

   Φυσικά είναι και ένας τρόπος να μαθαίνει:

·         Να συνεργάζεται

·         Να μοιράζεται

·         Να χρησιμοποιεί τη φαντασία του

·         Να βάζει το μυαλό του να δουλέψει.

   Αισθάνεται μεταξύ άλλων:

·         Χαρά που βοηθάει

·         Στενοχώρια αν δεν καταφέρει να κάνει κάτι

·         Θυμό, αν δεν γίνει αυτό που κάνει με τον τρόπο που το έχει μέσα στο μυαλό του.

Και πολλά πολλά άλλα συναισθήματα… και φυσικά συλλέγει όμορφες εικόνες και αναμνήσεις!

   Μπείτε, λοιπόν, με τα παιδιά σας στην κουζίνα και να είστε σίγουροι πως μετά το πρώτο σοκ θα απολαύσετε όλη τη διαδικασία!

   Και που ξέρετε, μπορεί και εσείς να φάτε φαγητό με ολόκληρα λαχανικά μέσα!

Εγώ πάντως θα σας γράψω και τη δική μας συνταγή!

Υλικά:

Καλή διάθεση

Χαμόγελα

Ψυχολογική προετοιμασία, γιατί κανείς δεν μπορεί να τα βάλει με ένα παιδικό μυαλό και τις σκανδαλιές που μπορεί να κάνει

Αγκαλιές

Φιλιά

Τραγουδάκια

Φαντασία

Εκτέλεση:

Ανακατεύουμε όλα τα υλικά μαζί και είναι έτοιμο ένα πιάτο γεμάτη αγάπη, ενθουσιασμό και χαρά!

Αποτέλεσμα:

Ένα χαρούμενο παιδί!

Μία μαμά με όμορφες εικόνες και αναμνήσεις.

Ίσως και με ένα πιάτο με ολόκληρα λαχανικά…

 

Επιμέλεια: Άννυ Μιρζαχανιάν

Αναδημοσίευση: Nancy's Blog

Επιμέλεια αναδημοσίευσης : Λάλου Σπυριδούλα Μαρία

Follow & LikeTeacher's Blog

 

 

 

Σελίδες

Δημοφιλή άρθρα

Πασχαλινές κατασκευές για το σχολείο🐞

  Οι μέρες για το Πάσχα πλησιάζουν και σίγουρα οι περισσότεροι από εμάς ψάχνουμε κατασκευές που μπορούμε να κάνουμε παρέα με τα παιδιά στο σ...

Δημοφιλή Άρθρα