Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018

Τα παραμύθια βοηθούν τα παιδιά;


Γιατί όταν ήμασταν μικροί οι γονείς μας και οι παππούδες μας διάβαζαν παραμύθια; Για να κοιμηθούμε και μόνο; Μήπως γνώριζαν την προσφορά του παραμυθιού στο παιδί;

Η συμβολή του παραμυθιού στην ανάπτυξη του παιδιού είναι μεγάλη. Τα παραμύθια βοηθούν στη συναισθηματική ωρίμανση του παιδιού καθώς εμπλουτίζεται και ενδυναμώνεται ο ψυχικός κόσμος του παιδιού. 
Η μαγεία των παραμυθιών βοηθά τα παιδιά να χειρίζονται τα προβλήματά τους, να διαχειριστούν τις δύσκολες καταστάσεις, όπως ο θάνατος, ο αποχωρισμός ή μία ασθένεια μέσα από ιστορίες. Να κατανοήσουν καταστάσεις μέσα από τους ήρωες του παραμυθιού.
Ακόμη το παραμύθι βοηθά στην ανάπτυξη της φαντασίας του. Το παιδί μπορεί να πάρει σημαντικά μαθήματα για την οικογένεια, τη φιλία, την αγάπη και να αποκτήσει θάρρος. Ακόμα, βοηθά στο να αποκτήσει πλούσιο λεξιλόγιο και να χειρίζεται με μεγαλύτερη δεξιότητα το γραπτό λόγο
Τα παραμύθια μπορούν συμπληρωματικά να βοηθήσουν το παιδί να εκφράσει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του. Η αφήγηση παραμυθιών διεγείρει περιοχές του εγκεφάλου του που σχετίζονται με τη νοητική ανάπτυξη, καθώς ακόμη ενισχύεται η κριτική τους σκέψης. Μέσα από τη συχνή ανάγνωση παραμυθιών, αυξάνονται και οι πιθανότητες να αγαπήσουν τα εξωσχολικά βιβλία/ παραμύθια.
Οι ζωές και τα όνειρα των ηρώων ταυτίζονται αρκετές φορές με την ζωή των παιδιών με αποτέλεσμα να μπαίνουν στη θέση των ηρώων και να προβληματίζονται.

Τα παραμύθια είναι μια υγιής ψυχαγωγία! Όλοι οι γονείς οφείλουν να διαβάζουν στα παιδιά τους παραμύθια!





Επιμέλεια : Καλαματιανού Αμαλία Εκπαιδευτικός

Follow & Like: Teacher's Blog

Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018

Συμβουλές για αποδοτικότερη μελέτη στο σπίτι



  Σήμερα θα αναπτύξουμε ένα θέμα που σκοπό έχει να διευκολύνει την μελέτη στο σπίτι. Πολλά παιδάκια ενώ θέλουν να καθίσουν να διαβάσουν δυσκολεύονται να οργανωθούν και γι’αυτό ζητούν βοήθεια από κάποιον ενήλικα. Αυτό όμως ενώ στην αρχή είναι αρκετά βοηθητικό, έπειτα γίνεται παγίδα, διότι τα παιδιά δεν ανεξαρτητοποιούνται, ούτε είναι υπεύθυνα για το τι π.χ. μαθήματα πρέπει να μπουν στην τσάντα.

   Έτσι λοιπόν:

1.      Πριν ξεκινήσει τη μελέτη το παιδί πρέπει να ελέγξει το πρόγραμμα τις επόμενης ημέρας.
2.      Έπειτα να βρει ποιες είναι οι εργασίες που έχει να κάνει και να τα οργανώσει πάνω στο θρανίο του (αν μιλάμε για παιδιά με ΔΕΠΥ καλό θα ήταν τα βιβλία να παραμένουν μέσα στην τσάντα, όσο λιγότερα ερεθίσματα τόσο το καλύτερο).
3.      Αν υπάρχει βιβλίο καθηκόντων από το σχολείο όπου γράφουν τις υποχρεώσεις για την επόμενη μέρα, το παιδί μπορεί να το χρησιμοποιήσει για να βρει τι έχει. Αν δεν υπάρχει από το σχολείο θα βοηθούσε να έχει το παιδί ένα μικρό τετράδιο και να το κάνει μόνο του.
4.      Να βγάλει από την κασετίνα ένα μολύβι, μία γόμα .
5.      Το παιδί μπορεί να βάζει « √ » δίπλα από κάθε μάθημα που ολοκληρώνει.
6.      Μπορεί να ξεκινήσει από εκείνα που του φαίνονται εύκολα. 
7.      Αφού ολοκληρωθεί η μελέτη, το παιδί βάζει μόνο του τα βιβλία του μέσα στη τσάντα.

Δείξτε στα παιδιά σας εμπιστοσύνη, έτσι τα βοηθάτε να γίνουν υπεύθυνα, ώριμα και αποτελεσματικά. Εννοείται πώς αν θέλετε μπορείτε και εσείς να ελέγξετε την τσάντα του αλλά μαζί. Επιβραβεύστε τα για τον κόπο και την δουλειά τους, Σίγουρα θα νιώσουν καλύτερα και πώς έχουν την δυνατότητα να τα καταφέρουν και μόνοι τους.

Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία

Εκπαιδευτικός

Follow & Like: Teacher's Blog

Σελίδες

Δημοφιλή άρθρα

Πασχαλινές κατασκευές για το σχολείο🐞

  Οι μέρες για το Πάσχα πλησιάζουν και σίγουρα οι περισσότεροι από εμάς ψάχνουμε κατασκευές που μπορούμε να κάνουμε παρέα με τα παιδιά στο σ...

Δημοφιλή Άρθρα