Ένα άρθρο βασισμένο στις απόψεις και στα πιστεύω μου σε συνδυασμό πάντα με την βιβλιογραφία:
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι πολύ σημαντικός στην διαπολιτισμική αγωγή. Πρώτα από όλα πρέπει να δημιουργήσει ένα θετικό περιβάλλον στη σχολική κοινότητα. Οι αλλοδαποί μαθητές συνήθως αισθάνονται απομόνωση και μοναξιά. Για αυτό, ο εκπαιδευτικός πρέπει να δημιουργήσει ένα ασφαλές περιβάλλον.
ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι πολύ σημαντικός στην διαπολιτισμική αγωγή. Πρώτα από όλα πρέπει να δημιουργήσει ένα θετικό περιβάλλον στη σχολική κοινότητα. Οι αλλοδαποί μαθητές συνήθως αισθάνονται απομόνωση και μοναξιά. Για αυτό, ο εκπαιδευτικός πρέπει να δημιουργήσει ένα ασφαλές περιβάλλον.
Ο εκπαιδευτικός οφείλει να δημιουργήσει
διαπροσωπικές σχέσεις με τους αλλοδαπούς μαθητές του. Οι σχέσεις χρειάζονται να
βασίζονται στον σεβασμό, στην εμπιστοσύνη, στο ενδιαφέρον και στην συναισθηματική
κατανόηση του ενός για τον άλλο. Οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις ανάμεσα στους
εκπαιδευτικούς και τους μαθητές θα βελτιώσουν την επίδοσής τους στην
εκπαιδευτική διαδικασία.
Το ενδιαφέρον για τους αλλοδαπούς μαθητές του είναι
αυτονόητο καθώς είναι εκείνος που θα πρέπει να τους στηρίξει εντός και εκτός
σχολικής τάξης. Καλό θα ήταν να τους δίνει αρμοδιότητες ώστε να εμπλέκονται
ενεργά στην δημιουργική διαδικασία.
Οφείλει να διαθέτει μια ξεκάθαρη αντιρατσιστική
στάση απέναντί τους. Να ενισχύσει τη αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση των μαθητών
αυτών. Επιπλέον, ο εμπλουτισμός του περιεχομένου του μαθήματος με στοιχεία του
πολιτισμού των μαθητών αυτών είναι απαραίτητος. Η διδασκαλία σε μαθητές από διαφορετικό
πολιτισμικό, γλωσσικό και γνωστικό υπόβαθρο προϋποθέτει τη δυνατότητα του
εκπαιδευτικού να προσαρμόζει τη διδασκαλία του και να αξιοποιεί διαφοροποιημένες
τεχνικές διδασκαλίας.
Ο ρόλος των εκπαιδευτικών θεωρείται κομβικός στη νέα
κοινωνική πραγματικότητα, καθώς ο ίδιος θα πρέπει να δημιουργήσει ένα πλαίσιο σεβασμού
στις ανάγκες των παιδιών.
Εκπαιδευτικός
Follow & Like: Teacher's Blog
Βιβλιογραφία
Αγγελίδης, Π., & Στυλιανού, Τ. (2011).
Προετοιμάζοντας τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς για τηδιαπολιτισμική
εκπαίδευση μέσα από τη δημιουργία δικτύων συνεργασίας. Στο: Π. Αγγελίδης,(Επιμ.).
Παιδαγωγικές της συμπερίληψης. Αθήνα: Διάδραση
Νικολάου, Γ. (2011α). Διαπολιτισμική διδακτική. Το
νέο περιβάλλον- Βασικές αρχές. Αθήνα: Πεδίο.
Νικολάου, Γ. (2011β). Ένταξη και εκπαίδευση των
αλλοδαπών μαθητών στο Δημοτικό σχολείο. Απότην «ομοιογένεια» στην
πολυπολιτισμικότητα. Αθήνα: Πεδίο.