Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2020

Σειρά: "Στο φάσμα του έρωτα " / " Love on the Spectrum''

      Σε αυτή τη σελίδα πολλές φορές έχουμε μιλήσει για τον αυτισμό καθώς και έχουμε "αγγίξει" μέσα από την θεματολογία μας κάποιες πτυχές του. Σήμερα η σελίδα μας σας προτείνει να δείτε μια σειρά, ίσως να μπορείτε να την παρακολουθήσετε και με τα μεγαλύτερα παιδιά σας.

   Η σειρά "Στο φάσμα του έρωτα" ή "Love on the Spectrum" αναφέρεται σε άτομα τα οποία βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Είναι μια προσπάθεια παρουσίασης του τρόπο ζωής και συνηθειών των ατόμων που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Πώς βλέπουν τον κόσμο μέσα από τα δικά τους μάτια. Τι βίωσαν και τι βιώνουν. Ακόμη μας μιλούν για την ανάγκη τους να κοινωνικοποιηθούν, να γίνουν αποδεκτοί αλλά και γιατί όχι να ερωτευτούν. Την ανάγκη και την θέληση τους για την αγάπη.

   Είναι μια βιωματική σειρά παραγωγής του Netflix όπου τη συνιστώ σε μικρούς και μεγάλους . Ίσως κάποιοι καταφέρουν να αλλάξουν και οπτική απέναντι στα άτομα που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.

 

Με πολλή αγάπη και σεβασμό




Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like: Teacher's Blog


Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2020

Το σχολείο του διαχωρισμού: οι ξεχωριστές τάξεις ως τρόπος διαχείρισης της αναπηρίας

   Τα ξεχωριστά τμήματα στα σχολεία είναι ένας τρόπος να δημιουργήσουμε μαθητές στη βάση της ομοιογένειας. Προσπαθούμε να πείσουμε τους μαθητές να ακολουθήσουν τους ίδιους κανόνες, τις ίδιες αξίες, τις ίδιες συμπεριφορές σε μια σχολική τάξη. Και αυτό είναι το αποτέλεσμα της αμάθειας ορισμένων εκπαιδευτικών να προβούν σε αναγνώριση των αναγκών, σε υιοθέτηση πιο ανθρωποκεντρικών προσεγγίσεων που αναγνωρίζουν το άτομο σαν μια ξεχωριστή βιογραφική προσωπικότητα.

   Στην ουσία αξιολογούνται οι μαθητές και δημιουργούμε δήθεν "ειδικές ανάγκες". Και για να ενισχυθούν αυτές οι "ειδικές ανάγκες" πρέπει να εκπαιδευτούν σε ξεχωριστή αίθουσα που διαφορετικά σε μια αίθουσα γενικής εκπαίδευσης δεν θα αναγνωρίζονταν, αλλά θα βρίσκαμε τρόπους να ανταποκριθούμε στην ετερογένεια των μαθητών. Ξεχωριστές τάξεις σημαίνει αποτελεσματική διαχείριση του προβλήματος. Ποιανού προβλήματος όμως; Του μαθητή πάντως όχι. Το πρόβλημα έγκειται στις παιδαγωγικές προσεγγίσεις, στο αναλυτικό πρόγραμμα, στις σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών, στις εκπαιδευτικές πολιτικές που όλα αυτά μαζί σαν ένα δημιουργούν τις "ειδικές ανάγκες" του μαθητή και αυτομάτως δημιουργούν την περιθωριοποίηση του με ξεχωριστές παιδαγωγικές προσεγγίσεις που θεωρούνται δήθεν αποτυχημένες σε μια γενική τάξη.

   Συνεπώς, η ξεχωριστή αίθουσα διδασκαλίας προσπαθεί να "διορθώσει" το μαθητή με "ειδικές ανάγκες" για να μπορέσει να εναρμονιστεί με τη φιλοσοφία της γενικής τάξης, δηλαδή να ξεπεράσει ο μαθητής τις "ειδικές ανάγκες" και να φτάσει στις ίδιες ανάγκες με τους υπόλοιπους μαθητές. Δεν χρειάζονται αυτοί οι μαθητές διόρθωση. Διόρθωση χρειάζεται το εκπαιδευτικό σύστημα που με τις πρακτικές του αναπηροποιεί και κανονικοποιεί (normalise) τον μαθητή.



Επιμέλεια:

Κωνσταντίνος Μαντζίκος

Εκπαιδευτικός ΠΕ61-ΣυγγραφέαςΕρευνητής

Αναδημοσίευση:The Light of Science and Art

Facebook Page: Sciencart

Follow and Like: Teacher's Blog

 

 

______________

Τα δικαιώματα της φωτογραφίας ανήκουν στη Google

 

Σελίδες

Δημοφιλή άρθρα

Πασχαλινές κατασκευές για το σχολείο🐞

  Οι μέρες για το Πάσχα πλησιάζουν και σίγουρα οι περισσότεροι από εμάς ψάχνουμε κατασκευές που μπορούμε να κάνουμε παρέα με τα παιδιά στο σ...

Δημοφιλή Άρθρα