Οπτικονινητικός συντονισμός είναι ο ταυτόχρονος συγχρονισμός του ματιού και του μέλους που πραγματοποιεί την κίνηση (συνήθως το χέρι), ώστε να εκτελεστεί μια συγκεκριμένη λειτουργία σωστά, συντονισμένα και με ακρίβεια π.χ. το δέσιμο των κορδονιών.
Αυτή
η δεξιότητα καλλιεργείται από τα πρώτα χρόνια κιόλας στο παιδί. Είναι σπουδαία
καθώς βοηθάει το άτομο ακόμη και να βαδίσει. Χαρακτηρίζει
την ομαλή ανάπτυξη του παιδιού καθώς είναι σε καθημερινές του δραστηριότητες.
Αναλυτικότερα συνδέεται με:
·
Την ιδιοαντίληψη, να μπορεί δηλαδή το
παιδί βάση τον οπτικών ερεθισμάτων που λαμβάνει να κατανοήσει που βρίσκεται το
σώμα του στον χώρο.
·
Το παιχνίδι.
·
Τα αθλήματα.
·
Την ένδυση, απόδυση, σίτιση και
μαγειρική.
·
Την ζωγραφική, ανάγνωση και γραφή.
Ενδεικτικές
λοιπόν δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά για να ενισχύσετε τον
οπτικοκινητικό συντονισμό είναι:
- Κύλισμα της μπάλας: Αυτή
η δραστηριότητα απευθύνεται σε νήπια και παιδία προσχολικής ηλικίας.
Καθίστε αντικριστά με το παιδί, έχοντας τα πόδια ανοιχτά και τσουλήστε την
μπάλα προς το μέρος του. Το παιδί πρέπει να προσπαθήσει να σταματήσει την
μπάλα πριν ακουμπήσει το σώμα του και ύστερα να σας την επιστρέψει με τον
ίδιο τρόπο.
- Πέταγμα και πιάσιμο μπάλας: Χρειάζεται αυξημένη συγκέντρωση για το νήπιο ή το παιδί
προσχολικής ηλικίας για να δώσει, να ρίξει ή να πιάσει κάτι προσεκτικά και
με τα δύο χέρια.
- Πέρασμα χάντρας σε κορδόνι: Οι χάντρες με οπή στο κέντρο και η συμπλήρωση μιας
κάρτας ραφής με κορδόνι, είναι εξαιρετικές δραστηριότητες για την ενίσχυση
της λεπτής κινητικότητας και του οπτικοκινητικού συντονισμού.
- Μικροί επιστήμονες- Μεταφορά υγρών: το παιδί μεταφέρει νερό από το ένα ποτήρι σε ένα άλλο, προσέχοντας
να μη χυθεί. Χρωματίστε το νερό για περισσότερη διασκέδαση.
- Γραφοκινητικές ασκήσεις ιχνηλασίας: δώστε στο παιδί σχέδια για να τα ιχνηλατήσει με
μαρκαδόρο ή μολύβι.
- Ζωγραφική με δακτυλομπογιές: δώστε τα στο παιδί να τα ζωγραφίσει με
δακτυλομπογιές ή πινέλα, τονίζοντας να προσπαθεί να μη βγει έξω από το
περίγραμμα.
- Παιχνίδι με πλαστελίνη: ζητήστε από το παιδί να φτιάξει διάφορα με τη
πλαστελίνη του, όπως το όνομα του.
Ο οπτικοκινητικός συντονισμός είναι
μι αδεξιότητα που χρειάζεται εξάσκηση και καλλιέργεια. Αργά ή γρήγορα θα
κατακτηθεί. Μην σας ανησυχεί και μην εγκαταλείπετε.
Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like: Teacher's Blog
Subscribe: Youtube
Δείτε επίσης: