Τετάρτη 1 Αυγούστου 2018

Δραστηριότητες για την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας του παιδιού

Δραστηριότητες για την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας του παιδιού 

  Η λεπτή κινητικότητα αφορά την ικανότητα του χεριού να εκτελεί δραστηριότητες που απαιτούν ιδιαίτερο χειρισμό αντικειμένων. Τέτοιες δραστηριότητες για την βελτίωση της λεπτής κινητικότητας, συναντάει στην καθημερινότητα του το παιδί. Όπως το να κρατάει καλά το μολύβι, το πιρούνι, να χειρίζεται καλά το ψαλίδι κ.ά.. Μέσα από την εξάσκηση στη λεπτή κινητικότητα, τα παιδιά μαθαίνουν να είναι ανεξάρτητα. Αφού μπορούν να εκτελούν, χωρίς βοήθεια τρίτων, καθημερινές εργασίες και να ανταποκρίνονται σε σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες.
Η εξάσκηση μπορεί να γίνει με απλά αντικείμενα, που έχουμε και στο σπίτι μας, παίζοντας μαζί τους:
-Με ένα ψαλίδι και παλιά περιοδικά μπορούμε να του ζητήσουμε να κόψει φωτογραφίες που του αρέσουν. Να δημιουργήσει ένα κολάζ κολλώντας τις φωτογραφίες με μια κόλλα σε ένα χαρτόνι. Αφού τελειώσει με το κολάζ μπορούμε να φτιάξουμε μαζί με το παιδί μια ιστορία με βάση το κολάζ που έφτιαξε και να έχουμε το δικό μας παραμύθι.
-Με την πλαστελίνη μπορούμε να του ζητήσουμε να προσπαθήσει να φτιάξει διάφορα αντικείμενα. Όπως ζωάκια, λουλούδια, φρούτα ακόμη και σουβλάκια περνώντας μπαλάκια από πλαστελίνη σε καλαμάκια! Μπορούμε επίσης με την πλαστελίνη να του ζητήσουμε να μας φτιάξει διάφορα σχέδια και να μαντέψουμε τί έχει φτιάξει.
 - Δημιουργώντας ένα δικό του «έργο τέχνης» με όσπρια! Να κολλήσει δηλαδή όσπρια σε ένα χαρτόνι ή μικρό καμβά, δημιουργώντας ένα αντικείμενο, όπως ένα μήλο και να το χρωματίσει ανάλογα. Με αυτό τον τρόπο θα έχει δημιουργήσει κι ένα δικό του έργο τέχνης που μπορεί να το κρεμάσει στο δωμάτιο του και να καμαρώνει!
 - Παίζοντας μουτζούρη και uno! Εκτός του ότι είναι διασκεδαστικό, το κράτημα των χαρτιών στο ένα χέρι καθώς και το τράβηγμα των φύλλων, το βοηθά να εξασκηθεί στις λεπτές κινήσεις.
 - Παίξτε με πολύχρωμα κουφετάκια! Αδειάστε ένα-δυο κουτάκια σοκολατένια πολύχρωμα κουφετάκια και ζητήστε του να τα ομαδοποιήσει ανάλογα με το χρώμα τους.
 Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες είναι ευχάριστες και δημιουργικές. Ακόμα κι αν το παιδί σας δεν έχει θέμα με την λεπτή κινητικότητα, είναι ένας τρόπος να περάσετε ποιοτικό και δημιουργικό χρόνο με τα παιδιά σας και να νιώσετε κι εσείς πάλι παιδί!



Σύνταξη: Λίτσα Μπράχου

Follow & Like Nancy’s Blog
https://www.nancysblog.gr

Τρίτη 31 Ιουλίου 2018

Το κουκλοθέατρο ως μέσο εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία

Το κουκλοθέατρο ως μέσο εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία




  Το κουκλοθέατρο είναι ένα είδος θεάτρου όπου πρωταγωνιστούν ομοιώματα ανθρώπων, ζώων και αντικειμένων. Το κουκλοθέατρο έχει μεγάλη ιστορία καθώς αρχικά ήταν μέσο θρησκευτικής έκφρασης. Στο πέρασμα του χρόνου όμως χρησιμοποιήθηκε για ψυχαγωγικούς σκοπούς για μικρούς και μεγάλους, καθώς πρόσφερε ιδιαίτερες στιγμές γέλιου με τα παθήματα των ηρώων.
  Σχετικά με τους μικρούς μας φίλους του νηπιαγωγείου, οι εκπαιδευτικοί το χρησιμοποιούν ως μέσο εκπαίδευσης. Τα παιδιά βλέπουν το κουκλοθέατρο ως ευκαιρία να εκφραστούν, αφού χρησιμοποιούν το προσωπείο της κούκλας και ξεχνούν τις ντροπές τους. Ακόμη, μπορούν να δημιουργήσουν τον δικό τους ήρωα με άφθονα υλικά και όπως εκείνα το επιθυμούν.  Ας μην ξεχνάμε πως ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που έχουν ανάγκη τα παιδιά - και ιδιαίτερα αυτής της ηλικίας -  είναι το παιχνίδι και η ψυχαγωγία. Το παιδί για να μεγαλώσει ομαλά χρειάζεται το παιχνίδι, την κίνηση, την χαλάρωση, την χαρά, την δημιουργία,την έκφραση, τα οποία είναι βιολογικής και ψυχολογικής σημασίας για την ανάπτυξη του.
 Το κουκλοθέατρο αποτελεί μέσο κοινωνικοποίησης, αλλά και δημιουργίας,καθως με την βοήθεια των εκπαιδευτικών τα παιδιά μπορούν ακόμη και  να ‘γράψουν’ το σενάριο. Σύμφωνα με έρευνες, η κούκλα, το παραμύθι και οι λειτουργίες του θεάτρου συντελούν ώστε το παιδί να βιώνει τους χώρους του φανταστικού, του συμβολικού και του πραγματικού. Αυτοί οι τρεις χώροι και παράμετροι συναντώνται και αλληλοεπηρεάζονται στο είναι του παιδιού.
   Γίνεται λοιπόν φανερό, πως η συμβολή του κουκλοθέατρου είναι σημαντική στην εκπαιδευτική αγωγή των μικρών αλλά και των μεγάλων με διαφορετικούς τρόπους. Καλό είναι οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων να αδράττουν τέτοιου είδους ευκαιρίες όπως για παράδειγμα προσφέρετε στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (και όχι την ώρα της θεατρικής αγωγής να καλύπτουν ύλη στα μαθηματικά). Κάθε μάθημα έχει την δική του σημασία και αξία στην εκπαίδευση των παιδιών μας. Ας μην τα βλέπουμε όλα τόσο επιφανειακά..

Επιμέλεια : Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός

Πηγές :
Κοντογιάννη, Α., Κουκλοθέατρο - σκιών, Άλκηστις,Αθήνα, 1992, σελ.111

Σελίδες

Δημοφιλή άρθρα

Πασχαλινές κατασκευές για το σχολείο🐞

  Οι μέρες για το Πάσχα πλησιάζουν και σίγουρα οι περισσότεροι από εμάς ψάχνουμε κατασκευές που μπορούμε να κάνουμε παρέα με τα παιδιά στο σ...

Δημοφιλή Άρθρα