Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020

Don’t Panic



   Λόγω των ημερών και των γεγονότων που συμβαίνουν στον κόσμο  αλλά και στην χώρα μας στο σημερινό άρθρο θα αναφερθούμε στην ψυχραιμία που πρέπει να επιδείξουμε. Τι πρέπει να προσέξουμε λοιπόν:
·      Ο ιός Coronavirus (Covid-19), δεν είναι κάτι με το οποίο μπορούμε να κάνουμε πλάκα ή να πειράζουμε τους άλλους. Είναι κάτι υπαρκτό και χρήζει προσοχή.
·      Δεν χρειάζεται να φοράτε μάσκα, εκτός αν ανήκετε στις ευπαθείς ομάδες ή είστε άρρωστος. Φορώντας μάσκα τα σωματίδια της εκπνοής και ούτω καθεξής συσσωρεύονται στο εσωτερικό της.   Εάν όμως είστε άρρωστος και «πρέπει» να βγείτε έξω τότε φορέστε την μάσκα για να προστατεύσετε τους γύρω σας.
·         Εάν είστε άρρωστος με μέτρια
συμπτώματα γρίπης, μείνετε σπίτι αντί να πάτε στο νοσοκομείο, το οποίο είναι για σοβαρά περιστατικά. Μπορείτε να καλέσετε επίσης, στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας για περισσότερες πληροφορίες αν αυτό είναι απαραίτητο.
·         Να καθαρίζετε καλά κάθε επιφάνεια.
·         Να πλένετε συχνά τα χέρια σας.
·       Ελαχιστοποιείστε τα αγγίγματα στο πρόσωπό σας αλλά και τους ασπασμούς γενικότερα. Δεν υπάρχει λόγος για να παρεξηγηθούν οι φίλοι σας αν δεν τους ασπαστείτε ή αγκαλιάσετε, είναι για το κοινό σας καλό.
·         Το κινητό σας είναι το ίδιο «βρώμικο» με τα χέρια σας. Απολυμάνετε τακτικά το κινητό, τα χειριστήρια της τηλεόρασης, πόμολα και άλλα αντικείμενα που ακουμπάτε συχνά.
·         Αερίστε τακτικά το σπίτι σας, το γραφείο, προτιμήστε τους εξωτερικούς χώρους συνάθροισης ή αποφύγετε τες κατά το δυνατόν. Τα σχολεία και όλοι οι σχετικοί χώροι έκλεισαν για προληπτικούς λόγους, όχι για να ετοιμάσετε κάποιο ταξίδι αναψυχής ή να πάτε για ψώνια στα εμπορικά κέντρα.
·         Αποφύγετε κατά το δυνατόν  μεταφορές με Μ.Μ.Μ. γιατί είναι χώροι κλειστοί, δεν αερίζονται συνέχεια και υπάρχει πολυκοσμία.
·         Δεν είναι ανάγκη να πάρετε όλο το σούπερ μάρκετ, αλλά μπορείτε να πάρετε τα απαραίτητα, δεν χρειάζεται πανικός.
·         Περάστε χρόνο με την οικογένεια σας και μην το βλέπετε ως καταστροφή επειδή ακυρώθηκαν τα συνέδρια ή τα επαγγελματικά σας ταξίδια.
·         Όταν φτερνίζεστε χρησιμοποιήστε χαρτομάντιλο το οποίο ύστερα πετάξτε το σε κλειστό κάδο.
·         Στηρίξτε την επιστήμη και εμπιστευτείτε την επιστημονική και ιατρική κοινότητα. Μην πανικοβάλλεστε αλλά και να μην υποτιμάτε την κατάσταση.
   Ο καθένας από εμάς ξεχωριστά, οφείλει να προσέχει τους προσωπικούς κανόνες υγιεινής, έτσι προστατεύει τον εαυτό του, τα αγαπημένα του πρόσωπα αλλά και τους γύρω του γενικότερα. Ψυχραιμία λοιπόν, ότι κάνατε και πριν στο θέμα της καθαριότητας θα κάνετε και τώρα απλά λίγο πιο σχολαστικά.

Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία

Εκπαιδευτικός
Follow & Like : Teacher's Blog

 Πηγές

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2020

Πώς νιώθουν τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες;


   Σε πολλά άρθρα αυτού εδώ του ιστότοπου, έχουμε αναπτύξει θέματα σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες, τους ειδικούς παιδαγωγούς, συμβουλές προς τους εκπαιδευτικούς της τάξης, προς τους γονείς και ούτω καθεξής.
   Έφτασε όμως η στιγμή να μιλήσουμε για το πώς μπορεί να νιώθει ένα παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες. Τι και πως σκέφτεται , τι το εμποδίζει σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του, τι φοβάται, γιατί...

   Ένα παιδί που έχει διαγνωστεί με Μαθησιακές Δυσκολίες, συχνά δυσκολεύεται να συμβαδίσει με τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του και όσα εκείνα μπορούν να κάνουν. Ένας μαθητής Ε’ Δημοτικού για παράδειγμα μπορεί να λύσει ένα πρόβλημα μαθηματικών με κλάσματα, ενώ αντίστοιχα ένας μαθητής με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής, δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί 100% σε αυτό που έχει να κάνει, δυσκολεύεται να αντιληφθεί την έννοια των κλασμάτων παρότι προσπαθεί. Δεν το κάνει επίτηδες ή γιατί βαριέται, απλά δυσκολεύεται . Δείξτε κατανόηση και όχι θυμό απέναντί του.
   Όταν τους δίνετε πολλές οδηγίες και όχι τμηματικές και με συνοχή οδηγούνται σε σύγχυση. Το παιδί χάνεται, επικρατεί χάος και αταξία στο μυαλό και στην σκέψη του. Δεν ξέρει από πού να αρχίσει και πώς να διαχειριστεί όλες τις πληροφορίες. Πολλές φορές δυσκολεύεται να εκφραστεί προφορικά και το λεξιλόγιο του είναι περιορισμένο.
   Τα σχόλια της μορφής « Μη τεμπελιάζεις», « Γιατί βαριέσαι;», «Γιατί δεν διαβάζεις;» , από γονείς και εκπαιδευτικούς προς το παιδί, το κάνουν τα νιώθει μειονεκτικά, φόβο, ντροπή, δισταγμό να μιλήσει μέσα στην τάξη, να πει την γνώμη του, για να μην το κοροϊδέψουν οι συμμαθητές του. Αυτό ωστόσο μπορεί να επιφέρει και τα αντίθετα αποτελέσματα. Το παιδί δηλαδή να κλειστεί στον εαυτό του, να μην παρακολουθεί καθόλου κατά την διάρκεια του μαθήματος, να χάσει κάθε ενδιαφέρον για το σχολείο ακόμη και να αντιδράσει με βία.
   Ο φόβος της απόρριψης για το διαφορετικό και η έλλειψη θάρρους μεγαλώνει μέσα στα παιδιά. Τροφοδοτείται από τις συμπεριφορές και τα λόγια γονιών, εκπαιδευτικών και συμμαθητών. Δείξτε τους εμπιστοσύνη, αγάπη και ενισχύστε το θάρρος τους.
   Όταν τους μιλάτε και δεν σας απαντούν, δεν το κάνουν επειδή βαριούνται αλλά γιατί ο «νους τους τρέχει αλλού». Είναι βυθισμένοι μέσα στο μυαλό τους. Χρησιμοποιείστε παλαμάκια, ένα χάδι στον ώμο, μία λέξη κλειδί που θα τους επαναφέρει.
   Χρειάζεται ηρεμία, ψυχραιμία, υπομονή, επιμονή και σαφώς ενημέρωση και αποδοχή. Είτε είσαι γονιός είτε εκπαιδευτικός, η ενημέρωση και η επιμόρφωση είναι σημαντικά θέματα που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη.

Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & LikeTeacher's Blog

Σελίδες

Δημοφιλή άρθρα

Η σπουδαιότητα της σχολικής βιβλιοθήκης

Βιβλίο, ένα εγχειρίδιο που μπορεί να εγείρει τη φαντασία σου και να ταξιδέψεις σε μέρη πραγματικά αλλά και φανταστικά. Όπου και όπως θες εσύ...

Δημοφιλή Άρθρα