Γιατί όμως δεν τα βοηθάμε με αυτό τον τρόπο;
Χρησιμοποιώντας μια γκάμα από τέτοιες
ψευδολέξεις νομίζουμε ότι βοηθάμε το παιδί μας να μάθει να μιλάει ή ακόμη και
να συνδυάσει αυτές τις λέξεις με τα πρόσωπα και τα αντικείμενα που
αντικατοπτρίζουν. Για παράδειγμα όταν λέμε «Έτοιμο το μαμ, έλα να φάμε»,
νομίζουμε πως το παιδί καταλαβαίνει πως είναι ώρα για φαγητό. Κάτι τέτοιο όμως δεν
συμβαίνει.
Όχι μόνο δεν βοηθάμε το παιδί μας με τέτοιο
τρόπο αλλά καθυστερούμε και την καθαρή ομιλία του. Όσο εμείς χρησιμοποιούμε
αυτές τις ψευδολέξεις ή φράσεις τόσο εκείνες αποθηκεύονται στη μνήμη του παιδιού
και χρησιμοποιεί αυτές. Ύστερα εμείς όταν του λέμε π.χ. «πάμε στο αυτοκίνητο»
και εκείνο δεν μπορεί να ανταποκριθεί λεκτικά γιατί στη μνήμη του υπάρχει η
φράση «πάμε στο τουτού».
Προσπαθήστε λοιπόν να μιλάτε στα παιδιά σας σαν
να είναι κανονικοί ομιλητές, καθαρά, απλά και με ολοκληρωμένα νοήματα. Με αυτό
τον τρόπο τα βοηθάτε να αποθηκεύουν στη μνήμη τους τις λέξεις ορθά και ύστερα
να μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν. Όσο χαριτωμένο κι αν ακούγεται το «μαμ» ή το
«τουτου» είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείται τις λέξεις «φαγητό» και «αυτοκίνητο»
για να δημιουργήσουμε από νωρίς σαφή εικόνες και γνωστικά σχήματα.
Επιμέλεια:
Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like : Teacher's Blog
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου