Η
κατανόηση των ασκήσεων είναι ένα θέμα το οποίο ταλαιπωρεί αρκετούς μαθητές.
Συνήθως το ζήτημα αυτό ξεκινά από το Δημοτικό σχολείο, οπού γονείς και
εκπαιδευτικοί δεν δίνουν προσοχή στο γεγονός αυτό και έτσι διαιωνίζεται η
κατάσταση.
Πολύ
σημαντικό λοιπόν είναι να δώσουμε κάποιες συμβουλές σε όλα τα παιδιά, ιδιαίτερα
σε αυτά που δυσκολεύονται, για τον τρόπο που πρέπει να προσεγγίζουν κάθε
δραστηριότητα. Γίνεται φανερό πως κάθε γνωστικό αντικείμενο αλλά και σχολική
βαθμίδα δουλεύεται διαφορετικά.
Σχετικά
με τα μαθήματα στο Δημοτικό σχολείο και αφού έχουν δοθεί οδηγίες από τον
εκπαιδευτικό για τον τρόπο λύσης της εκάστοτε άσκησης:
-ο
μαθητής διαβάζει την δραστηριότητα αρκετές φορές, συγκεντρωμένος, με σκοπό να
την κατανοήσει όχι να την αποστηθίσει.
-αν
ενώ ο εκπαιδευτικός έχει δώσει οδηγίες και παρόλα αυτά δεν κατανόησε ζητά
επεξηγήσεις.
-διαβάζει
ξανά την εργασία του, υπογραμμίζει τα δεδομένα της άσκησης αλλά και τα
ζητούμενα.
-
ύστερα επιχειρεί να τη λύσει.
Οι
περισσότεροι μαθητές στο πρώτο κιόλας βήμα, απογοητεύονται και δεν δοκιμάζουν
να λύσουν μόνοι τους την άσκηση. Εγκαταλείπουν κάθε προσπάθεια στην πρώτη
κιόλας ανάγνωση.
Στο
σημείο αυτό λοιπόν λειτουργούμε βοηθητικά και ενθαρρυντικά. Σε καμία περίπτωση
δεν λύνουμε εμείς την άσκηση ή υπαγορεύουμε την λύση. Κάτι τέτοιο οδηγεί τα
παιδιά «στην εύκολη λύση» και δεν θα καταβάλλουν καμία προσπάθεια. Δίνουμε
μικρά βοηθητικά μηνύματα και ενθαρρύνουμε. Είναι εξίσου σημαντικό οι μαθητές να
κατανοήσουν πως δεν έχει τόσο σημασία η λύση, αλλά η προσπάθεια που θα
καταβάλλουν για να φτάσουν εκεί.
Δες επίσης: Σωστή χρήση τετραδίου
Επιμέλεια:
Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like: Teacher's Blog
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου