Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αναφέρονται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών,οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικής ικανότητας.
Όταν υπάρχει ένας ή και περισσότεροι μαθητές με οποιαδήποτε μορφή Μαθησιακής Δυσκολίας στη σχολική τάξη, ο εκπαιδευτικός καλείται να αλλάξει τόσο το περιεχόμενο και τη δομή της διδασκαλίας όσο και του σχολικού περιβάλλοντος.
Παρακάτω αναφέρονται κάποιες ενδεικτικές στρατηγικές αντιμετώπισης των Μαθησιακών Δυσκολιών:
- Ευκαιρίες συμμετοχής σε όλες τις δραστηριότητες μέσα στην τάξη.
- Περισσότερο χρόνο για τις εργασίες π.χ. αντιγραφή άσκησης από τον πίνακα.
- Παροχή εξατομικευμένης διδασκαλίας
- Δημιουργία σχεδιαγράμματος του μαθήματος και ανάρτηση πινακίδων με τους στόχους σε εμφανές σημείο.
- Αυτοδιόρθωση, δηλαδή μετά από κάθε εργασία δίνεται η δυνατότητα στο μαθητή να εντοπίσει και να διορθώσει τα λάθη του (γραμματικά, ορθογραφικά ή συντακτικά) .
- Αποφυγή χρήσης κόκκινου στυλό κατά τη διόρθωση ενός γραπτού από τον εκπαιδευτικό και την απλή υπογραφή στο τέλος (αυτό ισχύει και για όλους τους μαθητές).
- Ανάλυση των εργασιών σε μικρότερα βήματα και σε πιο απλή μορφή.
- Ελάττωση των εργασιών και της ύλης (εξατομικευμένο υλικό) .
- Απόδοση κειμένων σε περίληψη ή σε πιο σύντομη μορφή.
- Υπογράμμιση σημαντικών σημείων του κειμένου.
- Επικεφαλίδες και λέξεις κλειδιά σε κάθε παράγραφο.
Η χρήση των παραπάνω τεχνικών αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών εξαρτάται από το μαθησιακό προφίλ του κάθε μαθητή, δεν αποτελεί τον χρυσό κανόνα.. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως κάθε μαθητής είναι ξεχωριστός και χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση.
Επιμέλεια: Καλαματιανού Αμαλία
Εκπαιδευτικός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου