Τα χρώματα επηρεάζουν την ψυχολογία των
παιδιών, ιδιαίτερα το μυαλό και τα συναισθήματά τους. Μέσω των χρωμάτων μπορούν
να εκφράσουν τις σκέψεις, τα συναισθήματα και την διάθεση τους.
Κόκκινο: Το κόκκινο είναι
το κυρίαρχο χρώμα μεταξύ όλων των χρωμάτων. Αποτελεί ένα ισχυρό ερέθισμα. Το
κόκκινο έχει περισσότερο διεγερτικό αποτέλεσμα στην οπτική δραστηριότητα. Είναι
ζωηρό και ταυτόχρονα προσφέρει μία αίσθηση ζεστασιάς και οικειότητας. Είναι το αγαπημένο
χρώμα πολλών μικρών αγοριών και δημιουργεί μία επιθυμία για αγώνα και μάχη.
Τέλος, ανεβάζει την εγρήγορση των παιδιών.
Κίτρινο: Το κίτρινο είναι
το πιο χαρούμενο χρώμα στην κλίμακα χρώματος. Αντιπροσωπεύει τη σοφία και την
καλοσύνη. Εκπέμπει ζεστασιά, χαρά, ενθουσιασμό, διασκέδαση και έμπνευση. Το
κίτρινο χρώμα είναι σχετικά ελαφρύτερο και ως εκ τούτου έχει αναζωογονητικό
αποτέλεσμα, βοηθά στη συγκέντρωση αλλά και στην καλή λειτουργία της μνήμης.
Μπλε: Το μπλε είναι το
πολικό αντίθετο της ζεστασιάς και του ενθουσιασμού του κόκκινου. Το μπλε
θυμίζει συναισθήματα ευχαρίστησης και άνεσης λόγω του χρώματος του ουρανού και
του ωκεανού. Καθώς η σκιά του μπλε προσεγγίζει το μαύρο με την προσθήκη μαύρου
μπορεί να γίνει καταθλιπτική και μελαγχολική. Το μπλε είναι ένα χρώμα που
συνιστάται ευρέως για χρήση σε παιδικά δωμάτια. Ηρεμεί το μυαλό αλλά και το σώμα του παιδιού.
Πράσινο: Το πράσινο,
ψυχολογικά αντιπροσωπεύει την υγεία, και έχει μια ηρεμιστική επίδραση στο
νευρικό σύστημα. Το πράσινο θυμίζει την ηρεμία και την ησυχία. Αντιπροσωπεύει
τη δύναμη της φύσης και της ζωής και ως εκ τούτου θεωρείται το πιο φυσικό,
χαλαρωτικό, ηρεμιστικό και ισορροπημένο χρώμα. Τέλος, βελτιώνει την ταχύτητα ανάγνωση και την
κατανόηση του κειμένου.
Συμπεραίνουμε λοιπόν πως το κάθε χρώμα έχει τον δικό του ρόλο και
αρμοδιότητα για μικρούς και μεγάλους, γι’ αυτό λοιπόν βάλτε χρώμα στην ζωή σας.
Επιμέλεια:
Καλαματιανού Αμαλία
Εκπαιδευτικός
Follow & Like : Teacher's Blog
Πηγές:
Webster, G., Urland, G., &Correll, J. (2011). Can
Uniform Color Color Aggression? Quasi-Experimental Evidence From Professional
Ice Hockey Social Psychological and Personality Science, 3 (3), 274-281 DOI:
10.1177/1948550611418535
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου