Η αποτυχία των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες να εκτιμήσουν την αξία
των στρατηγικών, τα οδηγεί να προτιμούν πιο απλοϊκές στρατηγικές (Ford, Palham & Ross, 1984).Πρόκειται για δυσκολίες στις λειτουργίες
εκτελεστικού ελέγχου όπως είναι η πρόβλεψη, ο σχεδιασμός και ο έλεγχος.
Σύμφωνα με έρευνες οι ελλείψεις στρατηγικών που έχουν τα παιδιά με
Μαθησιακές Δυσκολίες, σε σχέση με τη μάθηση, μπορεί να οφείλονται στη φτωχή ή
τη μη προσαρμοστική αλληλεπίδραση του παιδιού με ενήλικους στην οικογένεια και
στο περιβάλλον του σχολείου (Κοινωνικός εποικοδομητισμός, Forman,1989. Rogoff,1990. Stone & Conca, 1993).
Στο σημείο αυτό θα αναφερθούμε σε κάποια από τα χαρακτηριστικά των
σχέσεων γονέων και παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες έτσι όπως διαμορφώνονται από
την βιβλιογραφία:
·
Οι
γονείς των παιδιών με γλωσσικά προβλήματα έχουν λιγότερες απαιτήσεις από τα
παιδιά τους.
·
Τους
παρέχουν λιγότερες γλωσσικές και γνωστικές προκλήσεις συγκριτικά με τους γονείς
παιδιών χωρίς προβλήματα.
·
Έχουν
λιγότερες προσδοκίες για τα παιδιά τους ( Tollison,
Palmer & Stowe, 1987) και οι
προσδοκίες αυτές συχνά δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα( Sammarco,1984).
· Οι
αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους είναι διαφορετικές, ενώ ενδέχεται να λειτουργούν ως
αυτοεκπληρούμενη προφητεία (Bryan et al.,1982).
Αρκετές απόψεις έχουν διαμορφωθεί αναφορικά με την ερμηνεία και τη βάση
των μεταγνωστικών προβλημάτων των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Ανάμεσα σε
αυτές είναι και η άποψη ότι το πρόβλημα εντοπίζεται σε υποβόσκουσες ελλείψεις
στην επεξεργασία (Torgesen & Licht, 1993).
Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία
Εκπαιδευτικός
Πηγές:
Ford,
Palham & Ross, 1984
Κοινωνικός εποικοδομητισμός,
Forman,1989. Rogoff,1990. Stone & Conca, 1993
Tollison, Palmer & Stowe, 1987
Sammarco,1984
Bryan et al.,1982
Torgesen
& Licht, 1993
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου